Tortuguero - Sarapiqui - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Danny Buis - WaarBenJij.nu Tortuguero - Sarapiqui - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Tortuguero - Sarapiqui

Blijf op de hoogte en volg Danny

22 Augustus 2016 | Costa Rica, Sarapiquí

Om 09:00 vertrokken met de boot terug naar La pavona en hier op de bus gestapt naar Guapiles. Bij hetzelfde wegrestaurant weer gelunched en de rest van de groep is doorgereisd. Wij kregen hier onze huurauto, een Suzuki Grand Vitara. Na alle formele papieren te hebben afgehandeld zijn we op weg gegaan naar Sarapiqui. Ik mocht als eerste gaan rijden...wat een lekkere auto (zou bijna mijn swift omruilen :-) ) en het is hier heel goed te doen met autorijden. We zijn om 12:45 weggereden en kwamen om 14:00 aan bij de lodge, Sarapiqui rainforest lodge. Onderweg wel wat buitjes gehad.

Ingechecked en toen opzoek gegaan naar een apotheek voor Marchelle om oogdruppels te halen (geirriteerd oog).
Terug naar de lodge en hier wat rondgewandeld, veel vogels gezien oa Toekans en ook weer hagedisjes. Na 30 min begon het weer te regenen (stortbuien), wat het de rest van de dag en avond vol heeft gehouden. Voor afgaand was er en tijdens de buien ook weer veel onweer.

Heerlijk gegeten in het restaurant en daar hingen in het dak allemaal kleine vleermuisjes. Terug bij de lodge aangekomen hadden we visite van een slang die op de veranda aan het rond kruipen was.
Naar bed en lekker liggen lezen, hier koelde het wel iets af toen het ging regenen.