Sarapiqui - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Danny Buis - WaarBenJij.nu Sarapiqui - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Sarapiqui

Blijf op de hoogte en volg Danny

23 Augustus 2016 | Costa Rica, Sarapiquí

Na een woelige nacht, Marchelle draait nogal veel als ze slaapt (en we lagen in 1 groot king size wiebel bed) om 06:15 opgestaan, heerlijk ontbeten en toen de trail gelopen met hangbruggen die naast de lodge ligt.

Niet veel dieren gezien, terug naar de lodge en toen de auto gepakt en zijn we naar Horquetas gereden naar Frog's heaven.
Dit is een aangelegd stuk 'bos' (fam. bedrijf) waar veel kikkers, vogels en andere diersoorten te spotten zijn.
Wij hebben naast heel veel vogels en eekhoorns ook de gifkikker, glaskikker en het costa ricaans kikkertje gezien. Sporen van een gordeldier gezien en de luiaard gehoord. De gids was erg goed en heel aardig. Tijdens de tour weer regen gehad.

Na deze tour zijn we naar Ara Ambigua lodge gegaan om te lunchen, het restaurant zit aan een mooie tuin met allemaal vogels, vlinders en andere dieren. Heerlijk uitgebreid gegeten en onderweg naar onze lodge wat broodjes voor de avond meegenomen.
Wat gedronken bij de bar en om 21:00 lagen we alweer lekker in bed.
Deze avond hadden we visite van een grote sprinkhaan op de veranda.