La Fortuna - Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Bagaces, Costa Rica van Danny Buis - WaarBenJij.nu La Fortuna - Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Bagaces, Costa Rica van Danny Buis - WaarBenJij.nu

La Fortuna - Rincon de la Vieja

Blijf op de hoogte en volg Danny

26 Augustus 2016 | Costa Rica, Bagaces

Ontbeten, inpakken en om 09:00 in de auto gestapt op weg naar Rincon de la Vieja in provincie Guanacaste. Hele mooie route om het meer Arenal, mooi weer onderweg en een luiaard gezien in een boom. We konden niet even stoppen, helaas.
Rond een uur of 12:00 aangekomen in de Canon lodge, gelunched en toen weer de auto gepakt en naar het National park Rincon de la Vieja gereden om te gaan wandelen. Het park ligt 20 min. vanaf de lodge, bij de ingang 700 colones pp betaald. De wandeling die we wilden gaan maken lag in het park en dat was nog eens 45 min rijden, tussendoor gingen we over een stukje prive terrein en moesten we weer wat betalen. De laatste 2.5 km was zeer onverhard, zonder 4x4 auto niet te doen, voordat we hieraan begonnen stak er een Agouti (grote cavia) de weg over. Aangekomen bij de start van de trail, dat was om 15:15, mochten we niet meer omdat het park om 16:00 dicht ging. Dus onvoorziene zaken weer terug, getankt in Bagaces en weer terug naar de lodge.
Hier een beetje rondgelopen, bij de bar gezeten en gegeten onder het genot van stortregen en onweer.