Saigon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Danny Buis - WaarBenJij.nu Saigon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Saigon

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

02 Maart 2008 | Vietnam, Hanoi

Ben ik weer. We hebben de treinreis overleefd. Was wel gezellig, lekker gepicknickt en yathzee gespeeld. Vroeg naar bed gegaan, omdat de wekker om 03.30 alweer afging. Redelijk geslapen, de trein schudde alle kanten op. Aangekomen in Saigon om 05.00 was het heerlijk warm (ong. 30 graden)! Om 05.30 waren we in hotel, maar hadden nog geen kamer. Zijn we dus naar een park gegaan waar men aan ochtend gymnastiek deed. Was erg leuk om te zien. Toen terug naar het hotel voor een ontbijt. Konden we niet ontbijten omdat we in een verkeerd hotel zaten. Toen door naar het goede hotel. Hebben we tot 08.00 gewacht totdat ik een kamer had. Zijn we met z'n 4-en gaan douchen en opfrissen en de stad ingegaan. Stadswandeling gemaakt langs alle bezienswaardigheden en we zijn met de taxi naar Cholon gegaan, china town. Dit was net zo'n gekkehuis als in Hanoi, maar wel leuk. Taxi terug naar het hotel en daar even op een 'terrasje' gezeten. Dit was een klein tafeltje en een paar kleine stoelen op straat. 'S avonds zijn we in onze nieuwe aangemeten kleren heel decadent uit eten geweest in het Rex hotel. We zaten daar op het dakterras, je keek uit over de straten van Saigon. We hadden daar een buffetgenomen. Het buffet was erg uitgebreid van vlees tot vis. Ze hadden zelfs een sushi- en een toetjesbar. Ook hadden we zelfs onze eigen personal-assistent (ober). De wijn werd constant bijgevuld. Het koste 25 dollar per persoon!

Zondag 2 maart zijn we na een busreis van 3 uur op de boot gestapt om op de mekong delta te gaan varen. Dit was heel erg mooi. We hadden een gemotoriseerde boot. Na de voortreffelijke lunch zijn we overgestapt op een roeiboot om zo verder te varen. Er was van alles te zien op de mekong. Echt heel mooi. Terug bij het hotel wilden we op hetzelfde 'terrasje' gaan eten, maar het terrasje was weg. We liepen erheen en de mensen zagen ons en zetten gelijk voor ons het tafeltje met stoeltjes buiten.

Saigon zelf is een grote verwesterde stad. Brede wegen, grote gebouwen, veel hotels en heel veel verkeer. Ook hier ontzettend veel scooters. We dachten dat Hanoi erg was, maar het kan nog erger. In de spits kijk je over een heleboel helmen heen en als alles begint te rijden weet je niet wat je ziet. Het is hier wel wat beter oversteken dan in Hanoi, omdat ze zich hier nog aan de stoplichten houden. Zebrapaden hebben ze in Vietnam voor de lol, want niemand stopt daarvoor.
Maar tot nu toe hebben we nog steeds de overkant gehaald.

Morgenochten vertrekken we met de bus naar Cambodja. Misschien tot dan.

Hele warme groetjes uit Vietnam!

• 02 Maart 2008 - 17:43

Ingrid:

Hoi Danny, wat fijn dat het eindeijk lekker warm is!!! Volgens mij heb je nog wel een week nodig om uit te rusten als je weer thuis bent! Hier is alles OK. Frank heeft kennis gemaakt met je donkere buurman. Het heeft hier hard gewaaid en je houten schermen waren een beetje door de tuin geschoven, dus die ging Frank rechtzetten. En meteen stond de buurman in de tuin wat of ie wel aan het doen was. Goeie bewaking dus! Moet ik nog iets voor je in huis halen als je weer thuiskomt? Iets waar je waanzinnig veel trek in hebt? Hoe laat kom je ook al weer aan? Nou, geniet van je laatste dagen daar en tot gauw.

• 02 Maart 2008 - 22:12

Mirella:

Hoi Danny,
    Leuk om al je vakantie avonturen te lezen!
    Ik heb ondertussen zelf ook zin om op vakantie te gaan.
    Ik ben erg benieuwd naar de foto's van Ankor Wat, want ik las dat je nu richting Cambodja vertrok.
    Wil je nog even meedelen dat op het werk alles goed gaat (heb het alleen nog nooit ZO druk gehad!).
    Nog heel veel plezier en tot gauw,

Mirella

• 04 Maart 2008 - 06:59

Ellen:

Wat een verschil in temperatuur in zo'n korte periode eigenlijk. Je maakt zo wel een hoop mee en leuk dat je een groepje hebt waar je leuke uitstapjes mee kunt maken , veel plezier . Ellen

• 04 Maart 2008 - 13:33

Sonja ;-}:

hallo danny, wel... wat heb je toch een avontuurlijke en anders dan anders vakantie! ik weet wel dat ik het niet zou ruilen voor het curacao van nu, deze 'ontberingen' van kou en nat, het vele gereis (lees: vroeg opstaan!) en het tempo waarin alles gaat maar ik weet zeker dat onze esther deze reis graag een keer zou willen maken!!! een kwestie van sparen... zal ik haar zeggen?!? je fototoestel wordt toch wel gebruikt he want dan wordt het een heel mooi vakantieboek! dag, geniet... het ook al zo snelle leventje van alledag komt alweer gauw genoeg! xxx sonja ;-}

• 05 Maart 2008 - 18:29

Ronnie:

Kijk je uit daar in de killing fields.
    grapje wat is gebeurt is verleden tjd,trouwens wel een schiterende film.
    Blij dat je het wat warmer heb,en naar je zin heb.
    Hier is het gewoon P.P weer.
    Voor het huis is alles besteld,en de mannetjes van de winkel komen het aanbrengen/monteren.
    Vormen jullie al THE A TEAM.
    Groetjes (ook aan het gezelschap).
    Ron/Marja/lady/Binky.
    Veel plezier nog en we zijn benieuwd naar de beelden. Doei Doei XXXXXXX.

• 05 Maart 2008 - 20:15

Peter & Brigitte:

Hé Dan,
    Eindelijk lekker weer! Ik ben inmiddels al behoorlijk benieuwd naar al je foto- en filmmateriaal. Bij al die verhalen probeer je hetgeen je schrijft te visualiseren. Maar ja, wij zijn nog nooit in Saigon geweest en jij nu wel. Dus da's gewoon even afwachten tot jij er weer bent ha ha. Wat leuk trouwens zo'n mobiel terras!Weet je zeker dat er altijd plek voor je is!!! Nou, wederom wensen we je nog een prachtige vakantie toe! Ga maar extra genieten nu want voor je het weet ben je weer terug in het altijd gezellige Nederland! Hopelijk vernemen we nog iets van je...

Groetjes,
    Peter & Brigitte.

• 07 Maart 2008 - 12:34

Nicole:

Heerlijk dat het nu lekker warm is: hopelijk is het de afgelopen dagen in Cambodja ook zo geweest: ben erg benieuwd hoe het daar is, waarschijnlijk wel indrukwekkend. Volgens mij kom je al bijna weer thuis: geniet nog even van de laatste dag(en)en hopelijk de warmte!
    Groetjes