Hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Danny Buis - WaarBenJij.nu Hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

27 Februari 2008 | Vietnam, Hoi An

Ben ik weer. Ik ben ondertussen al in Hoi an. Maar zal jullie even weer op de hoogte brengen van wat er allemaal gebeurd is ondertussen. En dat is veeeel!
Eerst de foto's, die moeten echt even wachten tot na mijn vakantie, want dat wil niet lukken. Het tjdsverschil is 6 uur. Bij jullie is het 6 uur vroeger.

Volgende dag zijn we om 13.30 naar Bac ha vertrokken met de bus. Onderweg eindelijk een zonnetje gehad. Om 17.30 zijn we daar aangekomen. Klein dorp, weineig te beleven maar een mooi hotelletje. Het was ook hier erg koud en vochtig. Wij hadden een kamer tegenover elkaar. De reisleider (Sam oftewel Sampie) houdt daar al rekening mee. Met zijn allen gegeten en toen met zijn 4-en en nog 2 zijn we het uitgaans leven gaan bekijken. Dat was er dus niet, behalve weer karaoken. Wij een 'cafe' in, werden we de kelder ingebracht (met een zaklampje) komen daar in een kale kamer met een oud leren hoekbank en een tv met karaoke installatie. Er stond ook al een krat bier. Gelukkig hadden we onze eigen wijn bij ons. Dus hebben we weer zitten karaoken. We houden er helemaal niet van, maar ook hier hebben we weer veel lol gehad. Voor 23.00 moesten we terug zijn in het hotel, omdat deze dan afgesloten werd.
Zaterdag zijn we naar een markt geweest. Op ng. 1 uur rijden met de bus. Hele leuke en knusse markt. Veel lokale bevolking. Veel stoffen en vee. Hier worden buffels, varkens en honden gekocht en verkocht. De honden dragen ze hier als een handtasje. Touwtje om de nek en een touwtje voor de achterpoten langs. (Zo kan ik ook wel met de katten naar de dierenarts, erg makkelijk). Hier worden de honden en katten gegeten. We hebben ook in Bac ha bij de kraampjes gebraden honden en hondenkoppen zien liggen. Zelfs in Hanoi zijn we ze ook al tegengekomen. Wel raar om te zien hoe ze er mee om gaan en om de honden zo te zien liggen. 'S middags weer een wandeling gemaakt door de omgeving, door allerlei dorpen.
'S avonds weer om een houtskoolkacheltje gezeten met zijn 4-en en hebben een spelletje yatzee gespeeld. Het werd weer erg koud.
Zondag zijn we even door de markt in Bac ha zelf gelopen voordat we weer terug gingen naar Cao lai. Hier vandaan hadden we de trein terug naar hanoi. Gelukkig regende het weer. Cao lai is een grensplaats met China. We zaten aan de rivier met aan de overkant China.
Hier was het wel mooi weer, maar toen we 's morgensvroeg in Hanoi aankwamen weer regen.

We waren om 05.30 in Hanoi. Gelukkig had de reisleider nog een kamer geregeld in het hotel tot 12.00. Om 06.30 ontbeten en toen zjn we met z'n 4-en naar de kamer gegaan, waar maar 1 2-persoonsbed stond. We waren erg moe, dus zijn we met z'n 4-en in dat bed gaan liggen. Even lekker bijkomen van de treinreis. Om 11.00 zijn we de stad ingegaan en hebben we een stadswandeling gemaakt uit de lonely planet. Dat was een leuke route. Je hebt in Hanoi verschillende straten. Leerstraat, tinnenstraat, schoenenstraat etc. We hadden af en toe een buitje, maar verder wel droog.

Om 17.00 naar het vliegveld voor de vlucht naar Hue. Hier zou het warm moeten zijn. Toen we aankwamen was het 23 graden en erg vochtig.
Dinsdagochtend hebben we een excursie gedaan over de parfumrievier naar een tempel, graftombe en de verboden paarse stad. Dit was erg mooi. 'S middags waren we vrij. Wij zijn met z'n 4-en met de reisleider de stad ingegaan voor zakdoeken, strepsils en hoestdrankjes. Iedereen loopt ondertussen te hoesten en te proesten en we hebben allemaal keelpijn. Als het zo doorgaat hebben geen plek meer voor souveniers. :-). Onderweg flinke regenbuien gehad. Toch zijn we op een terras gaan zitten, want de temperatuur was wel lekker. Heel leuk cafe. Alle muren waren beschreven door toeristen, dus ook wij hebben natuurlijk wat op de muur geschreven.

Woensdag zijn we met de bus naar Hoi an gegaan. Het had 's nachts flink gewaaid en er is veel regen gevallen. Ook 's ochtends regende het nog. Maar in Hoi an zou het mooi weer zijn, want het ligt aan de andere kant van de berg. Nou niet dus. Was 15 graden en bewolkt. Maar het hotel is erg mooi. Er zit zelfs een zwembad bij. Ik heb een kamer met balkon met uitzicht op het zwembad.
Dus wij met zijn 4-en in de bikine en zwemmen. Iedereen verklaarde ons voor gek, maar het was toch even lekker. En we hebben in ieder geval onze bikine gebruikt. Daarna lekker gedouchd en de stad in. Hoi an is een hele knusse en gezellige stad met hele vriendelijke mensen. We hebben kleren laten aan meten, die kunnen we morgen op halen. Vanavond hadden we een kookcursus. Dat was heel leuk en erg lekker. We hebben gevulde vis, vietnameze loempiaatjes, inktvis en een soort pangsit gemaakt. Morgen de kleren op halen, ik ben benieuwd. Ik heb een nette zwarte broek laten maken.
Het is nu 24.00 en ga nu lekker naar bed, morgen lekker even uitslapen.

• 27 Februari 2008 - 17:35

Ingrid:

Nou Dan, je hebt weer heel wat beleefd! Jammer dat het zo koud blijft, maar zo te lezen amuseer je je toch wel. Met de katten gaat het nog steeds goed; er is alleen een etensbakje gesneuveld en Gizmo(dat is toch die zwarte) wordt steeds brutaler in z'n pogingen om ook het eten van Levy op te eten. Maar ik hou 'm in de gaten!!! We duimen hier dat je de laatste week mooi weer hebt en dus lekker opgewarmd en zonder keelpijn weer thuiskomt.

• 27 Februari 2008 - 19:17

Peter & Brigitte:

Hoi Danny,

Wat een verhalen allemaal weer... Niet het soort verhaal dat ik Boomer zal vertellen voor het slapengaan ha ha... Wat een raar idee, gebraden hond. Het is maar wat je als mens gewend bent. Nou, gelukkig ben jij wel wat gewend! Wat jammer dat het weer niet zo mee zit. Maar ik denk dat door wat je allemaal meemaakt, dit de pret niet mag drukken. Uiteraard verwachten we natuurlijk zelfgemaakte loempia's als je weer terug bent in Nederland!!! Slaap lekker uit morgen en tot horens maar weer ...

Groetjes,
    Peter & Brigitte.

• 27 Februari 2008 - 20:01

Wilma:

Die kookles klinkt heel goed. Ik kom alles proeven als je weer thuis bent. Heel veel plezier verder en ik zal duimen voor een beetje warmte.xxxx

• 27 Februari 2008 - 20:54

Sonja ;-}:

hallo danny, wat leuk alweer iets te horen van je en weet je die foto's plaatsen... van een nichtje dat een wereldreis begon in thailand bleek dat toen ook al een probleem te geven! komt allemaal wel goed als je weer thuis bent, toch! het klinkt allemaal wel spannend en leuk (locale markten en die parfumrivier en een kookcursus?) en kleding laten aanmeten danny en dan morgen al ophalen? waar kan dat nog!?! het tempo zit er nog steeds in in je reis dus is het misschien ook maar beter dat niet heel die dag de zon op je bol schijnt en de temp. boven de 30* gaat! minder is natuurlijk dat het kouder is dan verwacht en dat nu iedereen met keelpijn loopt! maar houd je staande want... je ziet hoe het daar met honden afloopt!
    dag meis nog een fijne laatste week! groet en kus uit curaland, sonja ;-}

• 28 Februari 2008 - 01:08

Frans:

Ik ga je opgeven voor Idols :) :P al dat karaoke dat moet goed komen.

• 28 Februari 2008 - 07:38

Marcella:

Hé Dan,

Ik dans me hier suf voor mooi weer bij jou. Heeft het al effect?
    Veel plezier nog!

xxx Cel

• 28 Februari 2008 - 12:21

Jolande:

Hoi Danny, zo doe maar duur , even kleding laten aan meten! En kost het daar een "drol"Mij benieuwen of het mooi is en lekker zit, Ach je heb weer de portemonee van een arme inwoner gespekt! Ik zou maar een winterjas aan laten meten met al die kou en vocht!
    Neem je geen rare bacillen, virussen of infecties mee terug!! Denk om jezelf hoor! Heel veel plezier! gr. fam. melchers

• 28 Februari 2008 - 16:57

Ellen:

Weet je wel van te voren wat je gaat eten ? Straks denk je nog dat je kip eet maar is het zo'n lief poesje . Maar ja hier eten we ook lammetjes en die zijn ook heel lief . Je vermaakt je goed zo te lezen , groetjes Ellen

• 28 Februari 2008 - 18:40

Ronnie:

Ben je uitgeslapen!!
    Wij vinden het plezierig om te horen/lezen dat je het naar je zin heb.
    O snob zelfs en maatpak.
    We hopen uiteraard dat het goed met je gaat,bij ons gaat het redelijk.
    We hebben een nieuwe vloer besteld alsmede behang en er wordt gewit.
    Alles wordt gedaan,behalve behang afstomen,dus neem nog maar je rust(geintje)
    Geniet er nog even van.Het lijkt me een fantastische ervaring wat je beleeft.

XXXXX Ron/Marja/Binky/Lady

• 28 Februari 2008 - 20:41

Marja:

Heb je al een reistas bijgekocht? Je neemt je nieuwe "garderobe" toch zeker wel mee naar huis? (Bovendien heb je dan toch weer plek voor een heeeeeeeeeeeel klein souveniertje.)
    Oh ja de mol???? Jammer we moeten nog een weekje wachten maar dan zullen we het ook weten!
    Nadat Frans jou EN je reisgenoten heeft opgegeven voor de volgende Idols-serie loopt het ineens storm bij de kaartverkoop! Wij hebben al een voorinschrijving gedaan.
    Lieve schat, pas goed op jezelf en blijf genieten! kus, smak, plak XXXX Marja

• 28 Februari 2008 - 21:30

Marloes:

hey meis,

De vakantie bevalt goed zo te zien!!!
    Alleen wel jammer dat het iets kouder blijft dan verwacht, maar ach je bent er tenminste...
    Ik ben nog lekker aan het klussen ook leuk

liefs

• 29 Februari 2008 - 01:04

Frans:

Nou Danny je leest het,ik moet aan het werk.Behang afstomen,heb de hint te pakken :)

• 29 Februari 2008 - 13:42

@lex:

Goh ik leer een hele andere Danny kennen, eerst al met een vreemde vent mee op de brommer en nu weer met 3 meiden in 1 bed.....hahahahaha! Durf je het toch niet aan om de locale lekkernijen te eten? Nou je hebt gelijk hoor! Van vegetarisch eten hebben ze daar zeker niet gehoord.
    En uuuh ik heb weer een cadeaukaart voor 5 euries van Riviera Maison gehad, dusssss je raad het al er moet weer geshopt worden. Leuk om je verhalen te lezen, we zijn benieuwd naar de foto's als je terug bent.
    Dikke KUSSSSSies maar weer.