Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Danny Buis - WaarBenJij.nu Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Siem Reap

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

09 Maart 2008 | Cambodja, Khett Siem Reab

woensdag 5 maart. We zijn met de bus naar Siem Reap gegaan. Na zo´n 15 minuten hadden we al onze eerste stop. Dit was bij een revalidatiecentrum. Hier worden prothesen, rolstoelen etc gemaakt voor slachtoffers van de mijnen. Hier kan men ook revalideren. Mooi centrum, modern ook. Verderop zat ook een kliniek voor kinderen die een hazelip hebben en een kliniek voor mensen met oogafwijkingen. Ze worden hier gratis geholpen, maar je moet gewoon in de rij gaan zitten. Je krijgt een nummer op je hand en dan maar wachten totdat je aan de buurt bent. De wachtruimtes zaten goed vol.
De volgende stop was in dorp. Een van mijn favoriete stops, niet dus. Dit dorp wordt ook wel het spinnendorp genoemd. Joepie!! Ik ging al met de zenuwen de bus uit. Hier eet men dus vogelspinnen, ze haddden dus mandjes met dode spinnen en levende spinnen. De meeste van onze groep waren met de levende aan het spelen en er was er eentje die een spin heeft opgegeten, alleen het lijfje niet. Ze vond het nog lekker ook. Ik heb alles vanaf een afstandje bekeken en gefilmd. Hierna zijn we langs een watje gegaan, welke de voorloper was van de anchor wat. Vervolgens zijn we in het dorpje wezen rondlopen. Dit was een echt authentiek houten dorp.

Bij het hotel aangekomen te zijn, bleek deze een zwembad te hebben. We zijn daar gelijk allemaal ingedoken. Dat was erg lekker na zo´n busrit. ´S avonds hebben we met z´n 4-en fietsen gehuurd voor 2 dagen. 1 dag om er mee door anchor wat te fietsen en 1 dag om de omgeving te bekijken.

De volgende dag op de fiets gestapt, hadden er twee een lekke band. Konden we eerst nog de fietsen omruilen. Toen naar anchor wat. Dit was heel erg mooi, maar ook heel erg groot. We hebben de belangerijkste kunnen zien.
Anchor Tom: hier was het paleis en de Bayoen, deze staat bekent om de vele gezichten die te zien zijn de bouwwerken.
Ta Prhom: dat is de tempel die overwoekerd is door de jungel. Hier zie je de wortels over en door de tempel groeien.
Anchor Wat: de hoofdstad van het khmer rijk
Tussendoor nog wat kleine tempels gezien. Het was een warme dag. Men zei dat het 35 graden was in de schaduw. Om 16.00 waren we terug in het hotel. Toen zijn Mariel en ik met de tuk-tuk nog even naar het helicopterplatform gegaan om informatie in te winnen om een vlucht over de tempels en Siem Reap te maken. Terug in het hotel lekker wezen zwemmen.

Vrijdag 7 maart zijn we gaan fietsen, we zijn naar een zijdefabriek geweest. 16 km heen en 16 km terug. Gelukkig was het vandaag een bewolkte dag. De fabriek was heel leuk om aan te doen. Interessant hoe het zijde gemaakt en gekleurd wordt.
Terug in Siem Reap fietsen weer ingeleverd en zijn we met de groep om 15.30 met de bus naar de boot gegaan om Floating village te bekijken. We hebben hier dus tussendoor gevaren. Was heel mooi om te zien hoe men leeft. Ze hebben alles op het water, scholen, basketbalvelden, kerken etc. Ze doen daar alles. Zijn we bij een soort van restaurant aangemeerd om daar de zonsondergang te bekijken. Geloof het of niet toen we vertrokken scheen de zon en toen het tijd werd voor de zonsondergang werd het bewolkt. Daar ging onze allerlaatste kans op een zonsondergang in deze vakantie. Nu toch maar een keer naar zandvoort. :-)

Zaterdag 8 maart laatste dag van de vakantie. ´S middags om 14.00 vertrekken we naar het vliegveld. Maaaaar Mariel en ik hebben dus die helicopter geboekt om 10.00. Dus wij om 07.30 de wekker gezet, begint het te regenen. Steeds harder, maar op een gegeven moment leek het lichter te worden. Dus wij toch maar daar heen, werd het onderweg toch droog. En dat is het dus de hele vlucht (20 min) gebleven. Wat een ervaring is dat. Geweldig mooi. Had nog nooit in een heli gezeten. We zijn over de tempels gegaan, over Siem Reap en via de Floating village weer terug naar het platform. Was een mooie route. Ik mocht voorin zitten, kon ik mooi filmen. Maar je hebt zowat tot aan je voeten het glas lopen, heel raar is dat. Zo´n heli is ook heel wentbaar. Toen we over de rijstvelden gingen ging hij heel laag vliegen en zo heen weer wiebelen. Opstijgen en landen is ook wel apart. We waren heel blij dat we zo onze vakantie hebben kunnen afsluiten.

Dit waren 30 dagen Laos Vietnam en Cambodja. Ik hoop dat ik jullie zo een beeld heb kunnen geven van deze landen en van mijn vakantie. Foto´s komen morgen.

Veel liefs Danny

• 09 Maart 2008 - 15:49

Sonja :-}:

ja danny... ik heb wel een beeld gekregen! volgens mij heb je een goede, hele goede vakantie gehad want ik denk dat je alles hebt gedaan wat je wilde en kon op zo'n georganiseerd gezamelijk reisje! och... als ik toch eens jong was en geld had dan...
    dagdag, dikke kus en nu dan morgen maar weer aan het werk?! doe ook dat met zinnen dan blijft zelfs dat leuk! iedereen heeft jou natuurlijk al gezien of op schiphol ontvangen met spandoek: koud hier?!? welkom thuis!!! vandaar nog geen andere reactie?!? groeten aan mijn lieve zusje en ron! xxx sonja ;-}

• 10 Maart 2008 - 18:47

Marja:

Joh wat leuk om zo snel al foto's te zien. Het TV-tje op zo'n floating-huisje is goed te zien. Onbegrijpelijk! Je hebt vast nog veel meer foto's maar dit geeft al een hele goede indruk. De rest en de video zullen we vast nog wel later zien.
    Veel plezier op je werk morgen. XXXXX Marja

• 10 Maart 2008 - 18:48

Sonja ;-]:

geweldig danny, je foto's nu ook gezien op de computer!!! ondanks een weer eens vertraagde scarlett verbinding hier op curacao! nu nog het BOEK bestellen en dan lang nagenieten! waar ga je volgend jaar heen? dagdag groeten en kus xxx sonja ;-}

• 10 Maart 2008 - 18:49

Sonja:

mar en ik zijn wel echte zussen he door de vertraging nu bijna gelijk een reactie op de foto's!!! dagdag, sonja ;-}

• 10 Maart 2008 - 20:23

Frans:

Heey Danny :) ben blij dat je weer in iedergeval heel terug bent.Leuke foto's allemaal,tis wel leuk om een keer mee te maken denk ik zo een reis.Hoop dat je hebt genoten van alles en van de kou :)

• 14 Maart 2008 - 09:55

Nicole:

Nou Cambodje klinkt wel heel indrukwekkend zeg en lekker warm en die helikopetrvlucht is zeker een mooie afsluiting! Leuk vast wat foto s te zien. Inmiddels ben je weer aan het werk en ben ik benieuwd naar je verhalen live!

• 24 September 2008 - 07:02

Mei:

Hey, Ik kwam op jouw weblog door de helicopter in Cambodja, ik zou graag wat meer info willen en kan nog niet echt wat vinden op internet. Zou je me hierover kunnen mailen op meilandegraaf@gmail.com. alvast bedankt