Mal Pais - Reisverslag uit Cabo Blanco, Costa Rica van Danny Buis - WaarBenJij.nu Mal Pais - Reisverslag uit Cabo Blanco, Costa Rica van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Mal Pais

Blijf op de hoogte en volg Danny

01 September 2016 | Costa Rica, Cabo Blanco

Waardeloos geslapen (erg hard bed), om 07:00 wilden we gaan ontbijten...niemand te zien...even voor half 8....nog niemand te zien. Toen zijn we maar gaan rijden om te kijken waar we konden gaan ontbijten. Vervolgens hebben we een uur rondgereden en niets gevonden, blijken we een verkeerde weg ingeslagen te zijn. Dus hup weer terug naar het dorpje Santa Teresa gereden en toen eindelijk iets gevonden, een leuke plek gelegen aan het strand (Shambala lodge). Heerlijk ontbeten en daarna naar het National park Cabo Blanco gereden, eerst nog een stop gemaakt bij de lodge want we kwamen daar toch langs. Verder gereden over een zeer onverharde weg naar het park, je rijdt dan ook door Montezuma. Dit dorp zag er heel gezellig uit.

In het park kun je 2 trails lopen:
1. The Sueco trail van 4.2 km, deze is heel zwaar en duurd ca 4 uur
2. The Danes trail van 1 km
Wij hebben de laatste gelopen, omdat ik die zware trail niet aan kon met mijn been (helaas). Het was een mooie tocht van een uur, helaas niets gezien aan dieren omdat het weer ging regenen. We hebben ons wel rot gezweet omdat het erg warm was ondanks de regen.
Na de tocht weer terug gereden naar Santa Teresa, eerst weer een stop gemaakt bij de lodge om op te frissen en een bikini aan te trekken. We wilden gaan zwemmen als het weer droog zou worden.
In Santa Teresa zijn we gaan lunchen (11:30) bij Habanero en hier zijn we blijven zitten wachten op droog weer, maar helaas het heeft de hele dag geregend en ging het alleen maar harder regenen.
Om 16:00 waren we wel uitgehangen en zijn we een stukje gaan rijden ca 100 mtr, niets te doen hier. Dus terug gereden en zijn we een andere hangplek gaan zoeken en zijn we uitgekomen bij The Banana Beach. Hier heerlijk gegeten en het ging alleen nog maar harder regenen.
Om half 8 terug gegaan naar de lodge, gedoucht en lekker gaan lezen in het 'vervelende bed'. Allebei een temazepam genomen in de hoop dat we een beetje kunnen slapen ivm de lange rit morgen naar San Jose.