Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Danny Buis - WaarBenJij.nu Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Monteverde

Blijf op de hoogte en volg Danny

30 Augustus 2016 | Costa Rica, Monteverde

Om 07:30 ontbeten, de ontbijttafel was al helemaal gedekt. Daarna beetje rond gehangen in en om de lodge omdat we pas om 10:20 zouden worden opgehaald voor onze canopy tour en hanging bridges.
De eigenaar Fransisco is een echte vogelaar en heeft ons met zijn verrekijker (op statief) toekanettes laten zien. Deze zijn lastig te spotten omdat ze tussen de bladeren zitten en zijzelf ook grotendeels groen zijn.
Toch hebben we er eentje van dichtbij gezien en vastgehouden...deze lag helaas dood voor de lodge, tegen het raam gevlogen. Even later kwam de witsnuitneusbeer weer voorbij wandelen op het parkeerterrein.
Eindelijk om 10:30 opgehaald met een busje van Selvatura (organisatie waarbij ons uitje geboekt is), na ruim een half uurtje zijn we aangekomen in Santa Elena (ander woud dan monteverde, santa elena is een rain forest en monteverde een cloud forest). Ook hier weer hartelijk ontvangen, betaald alles in de kluis gelegt en toen de bepakking aangedaan (klimgordel en helm). Ik had een helm met camera genomen.
Op naar de canopy, wat was dit gaaf!!!

Je gaat over en door de boomtoppen heen, sommige lijnen waren langer dan andere. Er waren 2 hele langen en daar werd je dan ook met z'n tweeën aan elkaar vast gemaakt. De laatste lijn was ook een lange en we gingen echt met een rotvaart over de boomtoppen. Aan het einde kwam Marchelle wat omhoog om af te remmen, maar dat gebeurde niet en die jongen die ons ook moest afremmen hield ons niet om wat voor reden dan ook, dus het touw schoot los en we vlogen met dezelfde rotvaart het platform op tegen de reling. Daardoor schoten we ook weer achter de lijn op, waardoor die jongen achter ons aan moest om ons weer binnen te halen. De klap was best heftig, Marchelle hing achter mij dus ik kreeg haar ook in mijn nek.Verder ging alles goed met ons, behalve beetje last van mijn nek en liezen en Marchelle had ook last van haar liezen.
Terug bij de start even bijgekomen, wat koekies gegeten en toen aan de wandeling over de hanging bridges begonnen. Je loopt dan een trail door het woud en over hangbruggen die tussen en over de boomtoppen hangen. Erg mooi, maar weinig gezien door de regen (aan het eind van de canopy begon het nl te regenen). Om 14:15 weer terug bij de start en de bus ging pas weer om 15:00. Om 14:45 begon het echt te stortregenen en dat heeft het de rest van de dag gedaan, tijdens de busrit stroomde het water over de weg heen. Hier en daar zelfs modderstroompjes gezien.

Om 15:45 terug bij de lodge, wachten..wachten..tot het droog zou worden, dus niet. Met een paraplu van de lodge naar het restaurant Lucai gelopen en heerlijk gegeten. Door de regen weer terug en toen lekker wezen douchen en gelezen in bed.