Monteverde - Mal Pais - Reisverslag uit Cabo Blanco, Costa Rica van Danny Buis - WaarBenJij.nu Monteverde - Mal Pais - Reisverslag uit Cabo Blanco, Costa Rica van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Monteverde - Mal Pais

Blijf op de hoogte en volg Danny

31 Augustus 2016 | Costa Rica, Cabo Blanco

Om half 7 ontbeten en om 07:00 vertrokken na een dikke knuffel van Eva te hebben gehad. We gingen zo vroeg omdat we een omweg wilden nemen via Quebrada Honda (=richting Nicoya) ipv via Puntarenas (de pont). Dit moest een mooie route zijn en de pont nemen we ook al als we terug gaan naar San Jose. Maar helaas er stond een flinke file, we waren in 1 uur pas 10 meter opgeschoten (alleen omdat er auto's keerden). Uiteindelijk hebben wij ook maar besloten om om te keren en toch de pont te nemen. Na het omkeren kwam er geen einde aan de file die achter ons stond, halverwege werden we staande gehouden door een stel Costa Ricanen die ons wilden uitleggen wat er gebeurd was. Kilometers verderop was er een groot ongeluk gebeurd.

Aangekomen in Puntarenas hadden we de pont van 11:00. Eerst een kaartje gekocht en toen de boot op. Marchelle reed en zij ging met de auto de boot op en ik moest lopend de boot op. Op de boot zijn we helemaal bovenin (2de verdieping)en voorop gaan zitten op een bankje. We hadden heerlijk weer! Mooie overtocht van een uurtje. Om 12:00 kwamen we aan in Paquera. Eerst moesten de passagiers van de boot aflopen en daarna de bestuurders met hun auto. Marchelle moest mij dus weer oppikken langs de kant van de weg. Beetje chaos, niet zoveel plek, wel veel auto's...

Toen door naar Mal Pais, mooi route en een heel andere omgeving dan waar we tot nu toe door gereden zijn in Costa Rica. Ook hier weer de laatste 15 km voor grotendeels onverharde weg. In Mal Pais, de weg naar de lodge was echt 4x4 rijden, veel modder en riviertjes (net als de les die we in Almere gevolgd hadden). Aangekomen bij de lodge, Star Mountain jungle lodge, nog een paar meters door de modder. Toen uit de auto en de receptie zoeken, we kwamen een man tegen die alleen spaans sprak en zei dat hij er alleen was. Dus wij de voucher aan hem gegeven, stond wel zeker een paar minuten naar die voucher te staren en bracht ons met vraagtekens op zijn gezicht naar onze kamer en vroeg of het goed was. Wij zeiden dat het goed was en weg was hij. Later bleek dat hij de tuinman was en de receptie was gesloten. Dus we wisten verder helemaal niets, zelfs niet hoelaat het ontbijt was.

Spullen neergelegd en weer weggegaan, want er was helemaal niets hier, zelfs geen eten of drinken. Toen zijn we het stadje ingereden (veel werk aan de weg hier), geld gehaald en bij een heel leuk restaurantje aan zee gaan zitten, Caracolas.

Deze werd aanbevolen door SNP. Wat een heerlijke plek en hele aardige mensen ook. Ze spreken wel alleen spaans, dus heb weer goed mijn spaans kunnen ophalen. We zitten net en Marchelle herkent weer iemand :-)... Ditmaal een bekende van TV, Miami ink..Ami James. Ik ken het hele programma niet, maar wel een leuke jongen om te zien!

Lekker gezeten en gegeten hier, we wilden voor het donker terug rijden ivm met de weg maar dat is niet gelukt. Het was een hele uitdaging om deze te rijden in het donker, maar het is gelukt en heel gaaf om te doen.
Om ca 19:00 weer terug in de lodge, gedoucht en gaan lezen in het keiharde bed. Vanaf een uur of 18:00 begon het weer te onweren en vanaf 21:30 weer hard te regenen.
Hopen dat het alleen vannacht regent en dat het morgen ook weer zo een mooie dag gaat worden...