Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Danny Buis - WaarBenJij.nu Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Vientiane

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

17 Februari 2008 | Laos, Vientiane

Na de monniken ben ik nog even mijn bed gaan opzoeken. Daarna lekker door de stad gewandeld. Terug gekomen bij het hotel zat ik even buiten toen er een jongen die daar werkte op de scooter stapte. Ik heb toen aan hem gevraagd of ik achterop mocht en dat vond hij geen probleem. Hij heeft me de stad laten zien en zijn huis. We zijn ook nog even bij een vriend van hem langs gegaan.
Het was ook hier valentijnsdag. Hij vroeg of ik een roos wilde. Dat heb ik maar afgeslagen. Maar wel lief van hem. Was wel blij dat hij bij het hotel werkte, want dan moest hij ook weer terug.
Volgende dag zijn we met de bus naar Vientiane vertrokken. Deze rit duurde ca. 8 uur (387 km). Onderweg werd het weer steeds beter.

Om 18.30 kwamen we aan in Vientiane. Dit is een grote drukke stad. Lekker weer hier. ca. 25 graden.
Volgende dag ben ik met de met de 3 meiden naar een winkeltje geweest met hand gemaakte producten van bamboe en kokosnoten. De eigenaar heeft toen een tuk tuk geregeld naar het fabriekje net buiten de stad. Dit is een project van gehandicapten, was heel leuk om te zien. Daarna nog langs een weverijtje geweest en de Sisaket tempel. Dit is de oudste tempel van Vientiane. Om een uur of 6 zijn we naar Hanoi gevlogen. Dit is een uurtje vliegen. Bij aankomst was het hier 13 graden.

Tot dan maar weer.

• 17 Februari 2008 - 13:18

Carla En Hans:

Je weet toch dat je nooit alleen met vreemde mannen mee mag gaan? Nooit meer doen hoor! (zegt Kaylee). Heel veel plezier in Hanoi en we kijken uit naar je volgende berichtje. Groetjes.

• 17 Februari 2008 - 14:59

Ingrid:

Jeetje Danny, was je toch bijna teruggekomen met een vietnameesje.
    Klinkt allemaal weer super! Met de katten is alles nog steeds OK.
    Blijf lekker genieten.

• 17 Februari 2008 - 15:08

Lies:

Hoi Dan,
    Hoe verzin je het om bij een wild vreemde op een brommer te stappen doos!
    Verder sluit ik me aan bij onderstaande reactie`s be careful en nog heel veel plezier van je familie uit Egmond die net een zware strandwandeling achter de rug hebben,
    Jan Lies Mart en Wil en Jamie Lee

• 17 Februari 2008 - 18:04

Ellen:

Is ook link voor zo'n man om een allochtoon zomaar mee te nemen op je scooter. je weet het maar nooit met die gekke europeanen, maar ja geld hebben ze wel . He toffe vakantie en gedraag je , gr. Ellen

• 17 Februari 2008 - 21:09

Ron En Marja:

He joh, doe niet zulke enge dingen daar. Volgens de reisbeschrijving van Koning Aap kun je in Hanoi heel goed fietsen huren. Ik hoop toch maar dat je dat gaat doen daar. Oke dan moet je wel zelf trappen maar dat is toch beter dan bij zo'n vreemde vent achterop stappen? Of hoort dat ook bij een avontuurlijke vakantie????????? Veel plezier voor de volgende etappe en heel veel dikke, dikke pakkerds van hier XXXX Marja XXXX

• 19 Februari 2008 - 16:43

Peter & Brigitte:

Dat je uit bent op avontuur, dat wisten we al! Maar een dat je het hebt voorzien op mannen met scooters? Doe je wel voorzichtig daar! Ze eten namelijk allerlei soorten vlees ... En gelukkig zijn we niet de enigen die zo reageren!!! Genoeg gekke dingen voor een week! Tot het volgende bericht ...

xxx
    Peter & Brigitte