Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Danny Buis - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Hanoi

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

18 Februari 2008 | Vietnam, Hanoi

Het is vandaag maandag 18 februari. Hanoi is een hele drukke en chaotische stad. Alles rijdt hier dwars door elkaar heen en iedereen toeterd de hele tijd. Bij een kruispunt met stoplichten lijkt het wel of alle stoplichten tegelijk op groen springen. Probeer dan ook nog maar eens over te steken.
'S nachts heeft het heel hard geregend en 's morgens was het gelukkig weer droog.

We zijn om 08.30 me de bus naar het mausoleum van Ho Chi Min gegaan. Gelukkig begon het weer te motregen, dit heeft de hele ochtend aangehouden. Daarna zijn we naar de tempel of literatuur geweest (confusius). Zowel bij het mausoleum als bij de tempel zag het zwart van de touristen. Toen hebben we lekker gelunchd en zijn we naar de gevangenis van Hanoi geweest. Deze werd gebruikt in de vietnam oorlog.Hier zaten Amerikaanse soldaten en politieke vietnameese gevangen. Dit was heel indrukwekkend om te zien. Daarna zijn we naar een waterpoppenshow geweest. Dit is een poppenshow in het water. Deze poppen worden bewogen met stokken onder water.
Het is een traditie in Hanoi. Vervolgens zijn we met een tuk tuk door de stad terug naar het hotel gereden. Leuke ervaring, maar erg koud. Wij zijn met z'n vieren de stad ingegaan om een warme jas te kopen. Uiteindelijk hebben we alle 4 bijna dezelfde jas gekocht. Eindelijk had ik het warm vandaag. Deze jassen hebben we nodig omdat het vriest in het noorden. En straks gaan we voor 2 dagen op de boot door de halong bay.

De gids was ook mee en toen hebben we met z'n 5-en echt vietnamees gegeten. Erg lekker.
Het eten was tot nu toe toch erg goed, ook in Laos.

Tot de volgende keer.

• 18 Februari 2008 - 06:16

Ellen:

Hier is bericht gekomen dat het weer erg slecht weer is in Zuid china dus ik hoop voor jullie dat het een beetje meevalt , het is in ieder geval wel goed een dikke jas te kopen gr ellen

• 18 Februari 2008 - 07:42

Ingrid:

Hoi Danny,

Je reist sneller dan wij kunnen lezen! Klinkt weer erg goed, maar ook koud. Hier heeft het ook gevroren, maar is het prachtig weer. Wie weet kun je daar nog schaatsen...

• 18 Februari 2008 - 13:49

Sonja ;-}, Curacao:

sjee danny, moet ik ook jou, als moeder van drie grote meiden, nu ook nog eens wijzen op het gevaar van meegaan met vreemde mannen?!? je ziet op deze mnaier natuurlijk wel iets meer van het echte leven en het is even iets anders dan het ge-eikte maar pas op he... wij willen straks geen opsporing vermist moeten inschakelen! maar dat je met volle teugen geniet, koud, warm of nat, dat maakt een ieder wel op uit je web en daar is het om begonnen, toch?
    nog heel veel plezier verder! geniet, dagdag, sonja ;-}

• 18 Februari 2008 - 14:24

Nicole:

Heel leuk om bijna elke dag zo n uitgebreid verslag van je reis te lezen; het klonk van te voren al als een avontuurlijke reis maar jij maakt hem nog net wat spannender: volgende keer maar met meerdere mensen een taxi huren als je naar iemands huis wil gaan! Wat het weer betreft: je rugzak wordt wel lekker vol met een extra fleece en nu weer een vietnamese jas. Heb je straks nog wel plek voor souvenirs????
    Groetjes en maar weer veel plezier verder.

• 19 Februari 2008 - 02:09

Frans:

Nahhh Danny dat ze je niet vertrouwen he :) Ruim 30 bijna een veertiger net als ik :P die schat toch wel in of je mee kan liften op een brommer of niet.
    Weer leuk om te lezen wat je doet en mee maakt en pak je goed in he,het schijnt echt koud te wezen de richting waar je naar toe gaat.En dat terwijl je dacht in je bikine te lopen :P
    Nou meissie veel plezier en we horen weer van je.

• 19 Februari 2008 - 13:30

Leidy:

Goh Danny, wat leuk om je reis verslag te lezen, elke dag wat nieuws zien en beleven lijkt mij heel spannend. Ook gezellig dat je leuke reisgenoten hebt in de groep. Met mij gaat alles goed, nog veel plezier en ik hoop dat je het niet meer koud hebt.

• 19 Februari 2008 - 16:50

Peter & Brigitte:

Niet te geloven: het is daar kouder dan hier! Je hebt inmiddels al weer een boel beleefd. Leuk om te lezen van die waterpoppenshow (omdat we dit op de dvd hebben gezien). Krijgen we straks de echte beelden te zien ... De gevangenis van Hanoi lijkt me ook een geweldige belevenis, lijkt me erg confronterend als je dat in het echt kunt zien. Ben blij dat het eten je smaakt. Je kunt vast wel een buffertje gebruiken in de kou! We kijken al weer uit naar je volgende verslag. We denken aan je!!!

xxx
    Peter & Brigitte

• 19 Februari 2008 - 19:49

@lex:

Jaaaa hier is die blonde ook hoor! Je zult wel gedacht hebben...waar blijft ze...probleempje met internetverbinding. Jij niet zo te lezen, tjeemig wat een verhalen. Leuk om te zien dat je het zo naar je zin hebt met al je avonturen. Je hebt je bikini toch gewoon onder je warme fleece én winterjas aan???? Kan jou het schelen, heb je 'm toch aangehad...hihi. Ik ga nu wel elke dag checken wat je weer beleefd hebt, want je gaat in een sneltreinvaart. Veel plezier en genieten hé! Dikke KUSSS (ook van Jac en Naema natuurlijk)

• 20 Februari 2008 - 15:30

Ronnie:

Ik ben blij dat het goed gaat ondaks de
    koude daar in den vreemden.
    Meisje we hebben niet veel te vertellen,
    maar dhr J.Cruiff is de baas bij AJAX.
    O wat moet dat nou weer worden.
    A.Z is onderweg naar degradatie voetbal.
    Heb nog veel plezier (je zult je ogen
    wel uitkijken).
    Doe voorzichtig we houden van je.
    Ron en Marja

• 23 Februari 2008 - 15:44

Ingrid:

Hoi Danny,

Even een berchje om je te laten weten dat ik inmiddels dikke vrienden met de katten ben. Straks gaan ze me nog missen... Jij hebt het vast ook goed naar je zin. Ik hoop dat het inmiddels wat warmer geworden is. Heb je nog meer leuke mannen ontmoet?

• 24 Februari 2008 - 10:02

Jolande Melchers:

Jee, je bent je roeping mis gelopen, je had schrijfster moeten worden, ach dat kan altijd nog. Wij genieten van je verhalen. Het is niet iets wat wij op ons wensen lijstje zouden zetten.
    Gisteren weer een horen, zien, en zwijgen, gekocht?
    Geniet en blijven schrijven he! Ipv. Barry stevens: vooral doorgaan, en blijven dansen! (Programma van SBS - Dancing Queen.)
    Hg jolande. Succes en Genieten !