Noord-Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Danny Buis - WaarBenJij.nu Noord-Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Noord-Vietnam

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

25 Februari 2008 | Vietnam, Hanoi

Halong Bay was erg mooi. Wel erg heiig, maar dat had ook wel weer wat mistieks. Veel wind en wat motregen gehad, dus we waren erg blij met onze winterjassen. Na een avondje gezellig karaoken hebben we lekker geslapen op de boot. Lekker stil, eindelijk eens geen getoerer. Terug in Hanoi nog even wat rond gewandeld. Volgende ochtend (woensdag) zijn we met een bootje door de rijstvelden gaan peddelen. Dat was ook een mooie belevenis. 'S avonds zijn we op de nachttrein naar Cao Lai gegaan. Daar kwamen om 05.30 aan. Daar vandaan door met de bus naar Sapa. Hier was het erg koud (ca. 5 graden) en vochtig. Leuk dorp met heel veel Hmong vrouwen die je van alles wilden verkopen. Ze blijven je de hele stad door achtervolgen. 'S middags hebben we een trekking gedaan van 15 km door de rijstvelden en bergdorpen. Dit was een hele mooie wandeling, de paden waren vooral modderig en glibberig door de nattigheid. De hele weg liepen er kinderen van de bergdorpen met ons mee om ons te begeleiden over de blubberpaden. De tocht duurde ong. 5 uur. Terug in het hotel zaten we met zijn 4-en om een houtskoolkacheltje heen. Lekker warm.

Voor de wandeling hadden Janet en ik een hele vochtige en natte kamer. De druppels dropen van het plafond af. Wij om een andere kamer gevraagd, maar dat kon niet. Dus hadden wij besloten om bij Mariel en Meta op de kamer te gaan slapen. Terwijl wij liepen te slepen met de matrassen, kwamen de meiden van het hotel kijken wat we aan het doen waren. We hebben dan toch een andere kamer gekregen van ze. Volgens ons was dat een duurdere kamer, want wij hadden wel een 'open haardje' nu op de kamer. Hebben we niet gebruikt omdat er geen afvoer naar buiten was voor de rook. :-)

Volgende dag zijn we vertrokken naar Bac Ha.
Ga nu eerst even ontbijten. Kom er later weer op terug


  • 25 Februari 2008 - 00:30

    Frans:

    Weer leuk om te lezen Danny,maaruh ontbijten?ik neem me laatste slokje bier en dan ga ik naar me bedje als je het niet erg vind :P Morgen een vrije dag dus ff lekker uitslapen,hoop morgen dus weer wat te lezen van je.

    groetjes Frans XXX

  • 25 Februari 2008 - 00:32

    Frans:

    Oja wat ik wou zegguh :) We willen foto'sssssss

  • 25 Februari 2008 - 01:48

    Sonja ;-]:

    hoi danny, wat knap is dat toch dat je al die berichten de wereld in kan sturen op deze snelle manier, toch! dat wij in het verre nederland en op curacao gewoon bijna gelijk kunnen lezen waar jij bent en wat je nu weer hebt gedaan en beleefd! maar, domme vraag misschien, hoeveel tijdsverschil hebben wij eigenlijk met jou? en foto's??? goh, ik dacht steeds dat ik iets verkeerd deed bij het zoeken ernaar!? maar belangrijk is te weten dat je het goed maakt op deze wereldtrip! een hele geruststelling voor mar en ron, dagdag, sonja ;-}

  • 25 Februari 2008 - 09:19

    Ellen:

    Na een tijdje niets gehoord te hebben vroeg ik me net af hoe het zou zijn. Toffe reis ,zo te lezen en wat leuk dat jullie het met z'n vieren goed kunnen vinden we zijn heel benieuwd naar je foto's , veel plezier gr. Ellen

  • 25 Februari 2008 - 21:22

    Wilma:

    Ha Dan, Volgens mij moet je verkleumd zijn inmiddels.Het is overal koud en nat.
    Ik dacht dat het daar veel warmer zou zijn, weet ik veel!! Wij gaan volgende week de echte winter op zoeken hopelijk veel sneeuw en zon in Oostenrijk.Heel veel plezier verder en pas goed op jezelf. xxxxx Wilma.

  • 25 Februari 2008 - 21:25

    Ron En Marja:

    Blij dat we weer een stukje van je reis hebben kunnen lezen.Jij Karaoke????????? Daar had ik wel bij willen zijn. Maar ik ben blij dat ik geen 15 km mee heb hoeven lopen. Maar waar blijft het korte-broeken-weer? Dat komt toch zeker wel als jullie in het veel zuidelijker Hué zijn. Hoop dat jullie een fijne vliegreis daar naar toe hebben gehad. En vandaar hoop ik op verhalen met mooi weer. Hele dikke, vette, pakkerds van hier XXXXXXXXXXXXXXX Marja

  • 26 Februari 2008 - 09:45

    @lex:

    Hey meissie, midden in de nacht zit je nog te mailen om ons van je reisverslag te voorzien (welke ik vervolgens op mijn werk lees....ohoooohh!!!). Of was 00.32 uur de NL-tijd dat je je schreef? Wat eet je als ontbijt, nog spannende ondefinieerbare dingen? Een mooie reis weer, maar volgens mij ben je een beetje moe...kan dat kloppen? Nou ja, veel te veel vragen waar je nu niks mee kunt. Geniet gewoon maar lekker verder. Dikke KUSSSIES.

  • 27 Februari 2008 - 10:48

    Peter & Brigitte:

    Hoi Dan,

    Wat leuk om weer van je te vernemen! Ik mag hopen dat er van de karaoke-avond filmbeelden zijn! Ik kan nu al niet wachten om dat te zien ha ha. Zo te horen heb je weer prachtige dingen ondernomen. We kijken al weer uit naar je volgende bericht! Heel veel reisplezier nog ...

    Groetjes,
    Peter & Brigitte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Laos, Vietnam en Cambodja

Mekong delta

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2008

Siem Reap

09 Maart 2008

Phnom Penh

02 Maart 2008

Saigon

29 Februari 2008

Hoi an

27 Februari 2008

Hoi an
Danny

Actief sinds 08 Feb. 2008
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 46608

Voorgaande reizen:

01 Mei 2019 - 07 Mei 2019

Verrassend Polen

18 Augustus 2016 - 06 September 2016

Costa Rica

05 April 2013 - 30 April 2013

India

27 Februari 2011 - 05 Maart 2011

Lapland

01 Oktober 2009 - 23 Oktober 2009

Ecuador en Galapagos eilanden

09 Februari 2008 - 09 Maart 2008

Laos, Vietnam en Cambodja

Landen bezocht: