National park Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Bagaces, Costa Rica van Danny Buis - WaarBenJij.nu National park Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Bagaces, Costa Rica van Danny Buis - WaarBenJij.nu

National park Rincon de la Vieja

Blijf op de hoogte en volg Danny

27 Augustus 2016 | Costa Rica, Bagaces

Om ca 05:00 wakker geworden en even later werden ook alle vogels wakker, wat een kabaal!

Ontbeten en om 07:30 naar het park gereden. We zijn eerst naar het La Pailas rangerstation gegaan en van hieruit een wandeling gemaakt van ca 3 km langs allemaal geisers, erg mooi. Ook veel mudpoles gezien en geroken. Tijdens deze wandeling weer een Agouti gespot en brulapen gehoord en gezien. Ook luiaards gehoord, maar weer niet gezien.

Hierna zijn we naar de Rio Negro hotsprings gereden (ook hier in het park). De hotsprings bestaan uit een paar natuurlijke thermale baden die verwarmd worden door de vulkaan (ca 38 graden) en liggen langs een riviertje (Rio Negro). De entree is 20 dollar pp. De route naar de baden was al bijna een trail opzich.
Eerst lekker in zo'n bad gelegen en toen werden we ingesmeerd door een mannentje met modder dmv een kwast. Daarna moesten we in de zon opdrogen (zover deze er was, de baden lagen tussen de bomen) en afspoelen in de koele rivier. Echt heerlijk was dat en ook zo leuk om in zo'n riviertje te liggen. Weer zo'n warm bad in en toen op een houten bedje lekker liggen, maar niet voor lang...donkere wolken pakten zich alweer samen boven onze hoofden.

Terug naar de auto en de lodge. Daar lekker geluncht toen tijdens de lunch het noodweer losbarste. Wij wachten..en wachten..tot het droog zou worden, nou mooi niet dus, door de regen en onweer naar de lodge. Toen het wat droger werd zijn we naar de bar gegaan, ook hier begon het weer te plenzen en hield niet meer op.
Hopen op een drogere dag morgen..