Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Bagaces, Costa Rica van Danny Buis - WaarBenJij.nu Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Bagaces, Costa Rica van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Rincon de la Vieja

Blijf op de hoogte en volg Danny

28 Augustus 2016 | Costa Rica, Bagaces

Ontbeten en om 08:00 naar Llanos de cortez waterfall gegaan, deze waterval is heel bekend bij de lokale bevolking maar minder bij toeristen. Was ook wel even zoeken, we hebben 2x de weg moeten vragen maar uiteindelijk toch gevonden. Langs de kant van de snel hing een klein handgeschreven bordje (we waren er dus al langs gereden). Bij de ingang eerst een donatie gedaan voor een school, daarna nog ca 1 km doorgereden over een onverharde weg naar een parkeerplaats waar 2 parkeerwachten stonden die een tip van 2 dollar wilden hebben.
Toen ca 5 min naar beneden gelopen waar we aankwamen bij een hele mooie grote waterval waar je ook kon zwemmen. Alleen het water is bruin en het strandje is klein, maar knus. Het water was heerlijk om in te zwemmen en naarmate je dichterbij de waterval kwam hoe harder het gebrul van het kletterende water. Marchelle heeft geprobeert om achter de waterval te komen, eerst rechtsom maar dat lukte niet (te grote en te glibberige stenen) en later links om en toen is het haar wel gelukt!
Naast ons zat een Spaans echtpaar en de man die was Marchelle steeds Lychees aan het aansmeren (ik lust ze niet), volgens ons hadden zij een koelbox vol met die vruchten.

Eind van de ochtend werd het erg druk en toen zijn we weer terug naar de lodge gegaan. Bij de lodge zijn we even aan en in het zwembad gaan liggen totdat het weer ging stortregenen en onweren. Ondertussen was het pas 13:15. Opgefrist en zijn we gaan lunchen, weer wat gehangen bij de lodge en later wat gaan drinken in het restaurant (bar was dicht ivm verbouwing). Hele middag en avond onweer met buien gehad.

Rijden op de snelweg in Costa Rica:

De weg is 2x 2 baans met een 'vluchtstrookje'. Er mag niet gefietst worden, maar toch kom je er fietsers tegen die rijden op de 'vluchtstrook'.
We hebben zelfs een hardloopster gezien die begeleid werd door een auto en die auto reed daardoor ook maar ca 10-15 km/uur.
Op de snelweg mag je 60/80 en 90 km/uur.

Verder ligt er in het midden een betonrand, waardoor je niet zomaar elke afslag kan nemen. Rijd je bv aan de rechterkant en je wilt links afslaan dan moet je dus doorrijden totdat je kan en mag keren om dan weer terug te rijden naar de desbetreffende afslag om dan rechtsaf te slaan.