Otavalo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Danny Buis - WaarBenJij.nu Otavalo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Otavalo

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

04 Oktober 2009 | Ecuador, Quito

Zaterdag 3 okt:

Geen restaurant gezocht, maar even een lokale hamburger genomen. Was te moe om uit eten te gaan.
Ging om 21.00 al slapen. Werd ik op een gegeven moment gebeld..hallo, hallo, maar ik hoorde verder niets. Dus maar opgehangen. Draai me om en schrik weer wakker en dacht...´het is de wekker, nu al?´Dus begon te twijfelen wel of niet al te gaan douchen. Duurde even maar toen viel het kwartje....ik had dus wel de wekker gezet in mijn mobiel, maar niet de tijd aangepast! Het was dus pas 00.00 i.p.v. 07.00. Muts.

´s morgens de taxi genomen naar het busstation en van daaruit de bus naar Otavalo. Dit was wel een hele onderneming. Duurde even voor ik door had hoe en waar je een ticket moest kopen. Niemand spreekt ook maar een woordje engels, maar uiteindelijk was het me gelukt.
Op zaterdag heb je in Otavalo een hele grote markt, deze staat door het hele centrum. Ze verkopen daar van alles, hetzelfde als bij ons. Alleen de kleren zijn veel opvallender en met veel kleuren en dat maakt ook dat het een hele kleurige markt is. Er lopen daar veel mensen met traditionele kleding aan. Dat is erg mooi om te zien. Mensen zijn ook erg vriendelijk. Ze verkopen ook allemaal etenswaar. Kippen, varkens, brood, veel groenten. De varkens liggen daar in hun geheel geroosterd op een plaat. Als je een wat wilt hebben halen ze er gewoon een stukje van af. Ze beginnen vanaf de achterkant.

Na Otavalo wilde ik een tussenstop maken in Calderon, maar dat is niet gelukt. Ik vroeg aan een busschauffeur welke bus ik moest nemen en hij zei dat ik met hem mee moest in de bus naar Quito. Zo gezegt zo gedaan en vervolgens stond ik na een wilde rit op het busstation in Quito. Ik naar de beste man toe en vroeg hoe ik nou in Calderon moest komen. Hij kijkt me aan...oeps.. hij was het vergeten te melden, maar ik kon een andere bus terug nemen. Daar had ik geen zin meer in. Ben terug naar het hotel gegaan, opgefrist en gaan lunchen. Lekker sushi gegeten (ook dat heb je daar). Na de lunch met het openbaar vervoer (trolly bus) naar Old Town gegaan. Beetje rond gewandeld en opzoek gegaan naar een speciaal restaurant (La Cueva del Oso). Dit restaurant is gespecialiseerd in Ecuadoriaans eten. Ik heb me helemaal suf gezocht maar nooit gevonden. Het werd al wat later dus terug gegaan naar het plein achter mijn hotel. Daar bij een restaurant lekker vis gegeten. Gamba´s met geraspte kokos met een sausje van honing, mosterd en sesamzaadjes. Hierbij zat pata. Was erg lekker, maar wel erg zoet.
Na het eten nog wat gedronken bij de Dragonfly. Hier heb ik kennis gemaakt met de vriend van Imke (Henry). Ik heb het cadeautje van Imke afgegeven. Hij was er heel erg blij mee. Ik ook, want het was nog heel!

Morgen wil ik naar El Panecillo en Mitad del Mundo gaan.

• 04 Oktober 2009 - 19:36

Peter & Brigitte:

Hé Meis,

Ik kan me best voorstellen dat je 's avonds moe bent na al dat struinen en reizen. Fijn als je wekker afgaat als je net lekker ligt te slapen ha ha. Ik ben benieuwd naar de foto's van de markt. Heb je al kiekjes gemaakt van mannen met panfluit?
    Tot het volgende bericht maar weer ...

• 04 Oktober 2009 - 19:37

Carla En Hans:

Hoi Danny,

Goed om je weer "live" te lezen.
    Mooi verhaal van de wekker.

Tot volgende keer.

• 08 Oktober 2009 - 17:46

Janet:

Hoi Danny,

Ik had van Mariel gehoord dat je weer de wereld aan het verkennen bent. Ik wens je een goede reis en geniet van alle nieuwe dingen die je ziet en meemaakt. Ik volg je met je verslagen. Leuk om te lezen.
    Groetjes Janet.