El Panecillo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Danny Buis - WaarBenJij.nu El Panecillo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Danny Buis - WaarBenJij.nu

El Panecillo

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

04 Oktober 2009 | Ecuador, Quito

Heb lekker ontbeten vandaag. De vrouw des huises maakt dus ook zelf het ontbijt. Kreeg een heel raar sapje maar deze was wel erg lekker. Wilde eerst even internetten voordat ik op pad ging, maar was nog gesloten. Dus de trolly bus genomen naar Old Town om van daaruit naar El Panecillo te gaan, moest nog water kopen. Wat een mooie dag had moeten worden was toch niet zo gegaan zoals ik had gehoopt. Had net water gekocht en terwijl ik naar de taxi loop (lekker veilig) probeerde toch iemand mij te beroven. Niet gelukt, maar toch even flink de schrik te pakken. Er was ook politie in de buurt, maar die waren net even met wat anders bezig...
Verder gaat het goed, je moet alles een keer meegemaakt hebben.

Taxi genomen naar boven. El Panecillo is plek waar je van bovenaf over heel Quito heen kan kijken. Hier staat ook een groot beeld (Virgin of Quito). Wat een mooi uitzicht en wat is dat Quito groot.
Hier vandaan de bus genomen naar Mitad del Mundo. Dit is een monument op de evenaar.
Was erg leuk om gezien te hebben. In het monument kun je omhoog met de lift en kijk je over het hele gebied uit. Als je naar beneden loopt kun je zien welke volkeren allemaal op de evenaar wonen.
Bus terug genomen en ik ga me zo even opfrissen en lekker even op het terras zitten om daarna weer te gaan eten. Vanacht moet ik er vroeg uit (om 04.45 taxi nemen) voor de vlucht naar Coca. Vanuit Coca ga ik gelijk door de jungle in. Hier ben ik niet te bereiken en andersom.

Groetjes uit Quito en tot over 4 dagen!

• 04 Oktober 2009 - 19:40

Carla En Hans:

Danny,

Jammer dat dat je overkomt in de eerste dagen. Volgende keer ga ik wel met je mee!
    Blijf genieten van de mooie dingen.

Bye en geniet.

• 04 Oktober 2009 - 19:41

Peter & Brigitte:

Wat een nieuws weer: ik denk dat iedereen er op staat dat je over 4 dagen weer iets van je laat horen!!!! We gaan er vanuit dat je niet helemaal alleen de jungle ingaat???? Waarschijnlijk overbodig, maar doe je wel voorzichtig!!! Verder veel reisplezier...

• 04 Oktober 2009 - 19:53

Imke En Ingrid:

Hoi Danny,

Gelukkig dat je zo goed oplet! We hopen dat je veel plezier hebt (gehad) in de jungle. En de citroenmieren zijn echt lekker!

• 05 Oktober 2009 - 04:30

Jacqueline:

Hoi Danny,
    Wat maak je weer veel mee! Let goed op jezelf en geniet er van!
    Tot de volgende keer.

• 05 Oktober 2009 - 05:37

Ellen:

Kijk je uit want je valt natuurlijk heel erg op daar . Een schitterende reis lijkt het me. veel plezier .

• 05 Oktober 2009 - 07:38

Jolande:

En hoe was de jungle?
    geen internet niets, wel bereik voor je mobiel???
    zou niet weten wat ik daar moest zoeken.
    Zover weg, nee ik neem wel genoegen met de film van tarzan en jane !
    Dat jij alles 1x wil meemaken, vind ik super!, En lees dan ook met veel plezier je berichten!
    groetjes en succes verder! jolande

• 05 Oktober 2009 - 10:44

Tanja Scherpenzeel:

Jeetje Danny even goed schrikken zeker. Ben blij dat het niet gelukt is maar toch de ervaring is niet fijn.Succes in de jungle. Let je op dat je daar niet ontvoerd wordt?
    Tot over 4 dagen.
    Tanja S

• 05 Oktober 2009 - 14:29

Mariël:

Hoi Danny
    Het wordt weer wel een reis met verhalen.Kapot vliegwiel,poging tot beroven.Dat zijn de minst leuke dingen.Ben heel benieuwd naar je foto's/film.Lijkt me erg kleurig.Gr. Karel en Mariël

• 05 Oktober 2009 - 15:17

Renske:

hallo Danny
    wat leuk om alles met jou mee te genieten.
    Let goed op in de jungle daar
    zijn pak graage apen zoals je weet
    veel plezier renske

• 07 Oktober 2009 - 19:26

Nicole:

Hoi Danny, leuk om alles te lezen; je beleeft weer van alles! Goed dat de beroving niet gelukt is, je bent toch een makkelijke prooi maar natuurlijk sta je weer je mannetje!!! Ben erg benieuwd hoe het in de jungle is, lekker warm en "wilde" dieren, geniet er van maar doe wel voorzichtig en niet te stoer.....

• 08 Oktober 2009 - 12:57

Meta:

Wat een vervelende ervarig die beroving. Gelukkig dat het niet gelukt is, krijg je zo'n vervelende vakantie. Wel leuk die wekker, zou mij ook kunnen overkomen. Geniet in de jungle, maar volgens mij zit je er al en ben je al weer bijna "uit "de jungle. Genoten? Ben ook benieuwd naar de foto's. Lijkt me inderdaad een kleurrijk geheel.
    Groetjes

• 08 Oktober 2009 - 17:52

Janet:

Hoi Danny,

Wat vervelend voor je dat er daar ook mensen zijn die niet van die leuke bedoelingen hebben. Laat dit de pret niet drukken.
    Neem er een borrel op en vergeet het zo snel mogelijk weer. Geniet van de jungle.
    janet.

• 09 Oktober 2009 - 08:11

Cel En Babette:

Lieve Dan,
    Je reis zit er alweer bijna op.
    Hoop dat je genoten hebt en lekker hebt kunnen bijtanken.

Liefs

• 09 Oktober 2009 - 14:12

Tanja Scherpenzeel:

Hoi Danny.

Jeetje het zit er al weer bijna op.Doe voorzichtig en een fijne reis terug. zie je groetjse Tanja

• 09 Oktober 2009 - 18:24

Ronnie En Marja:

Hi Hi je had beter hier kunnen blijven want de krokodillen en slangen kruipen in de tuin.
    Alle gegte op een stokje,we denken dat je het naar je zin hebt.
    Dit was een test i.v.m computeruitval.
    Hoe dan ook veel plezier en pas op jezelf.
    Liefs R/M