Banos - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Danny Buis - WaarBenJij.nu Banos - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Banos

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

11 Oktober 2009 | Ecuador, Baños

Hola,

Ik had gisteren (zaterdag 10 okt) om 08.00 de taxi naar het busstation. Wat een rit was dat. Details komen later. Dat kan ik niet op internet zetten. :-)

Om 09.15 ging de bus naar Banos, wat een mooie rit was dat. Hoe dichter je bij Banos komt hoe mooier de omgeving wordt. Om 13.00 was ik in Banos en toen nog zo´n 15 min. lopen naar het hotel. Heb het in 1x gevonden! Nadat ik in de kamer kon ben ik de straat op gegaan en kwam ik bij een heel klein bakkertje. Hier een stuk chocoladecake gehaald, heerlijk was die.

Daarna door Banos wezen slenteren. Wat een leuke, gezellige en knusse stad is dit, ondanks dat het heel toeristisch is. Heb eindelijk de cavia´s aan het spit gezien.
Hierachter zit een mercado municipal, dit is een hele grote ruimte (schuur) met allemaal eettentjes, achterin verkopen ze fruit. Wat appels meegenomen, erg lekker zijn ze. Gelukkig begon het weer te regenen en ben ik terug gegaan naar het hotel. Ik kijk uit op een voetbalveld, hier waren ze tentjes aan het opzetten en met paarden bezig. Veel reuring in de stad en ton begon het dagen... de wedstrijd Ecuador-Uruquay is vandaag. Er kwamen allemaal mensen het veld op om voetbal te kijken. Toen het droog was heb ik me bij hen gevoegd en gezellig de eerste helft meegekeken. In de rust ben ik een restaurant gaan zoeken, best moeilijk want alles zat voel of het was mexicaans eten. Hier hou ik niet van dus ik ben in een pizzeria terecht gekomen. Terwijl ik zat te eten keek ik naar buiten en toen zag allemaal mensen her en der naar binnen schieten en de medewerkers van de pizzeria gingen ook uit hun dak 1-0! De barman draaide de tv zodat we mee konden kijken. Zij waren helemaal euforisch en keken even niet meer, maar ik wel....binnen de minuut scoorde (natuurlijk) Luis Suarez 1-1. Ik wees naar de tv en zei tegen hun ´uno-uno´...´uno-uno?? Noooooooo´. Ik wilde gaan zingen Suarez o,o, maar dat heb ik toch maar niet gedaan :-). Uiteindelijk heeft Ecuador verloren met 2-1 (penalty in de verlenging).

Na het eten liep ik naar buiten en toen was er een fanfare met daarachter mensen die een draabaartje droegen met een glazen kistje erop. Hierin zat een soort Maria ofzo. Hierachter liepen mensen met bloemen. Zag ´s middags ook al zoiets alleen zag het poppetje er anders uit. Deze stoet stopte bij de kerk. Voor de kerk ging men erom heen staan en bidden. Sommige gooiden bloemen op het kistje. Toen gingen ze de kerk in. Ik denk zelf dat dit een begrafenis is of een processie(Imke weet jij wat dit is?).
Terug bij het hotel, spullen weg gelegt en naar het basketbalveldje gelopen (schuin t.o. het hotel). Het klonk namelijk heel gezellig en dat was het ook. Ze hadden daar een soort van danswedstrijd waar mensen uit het publiek gehaald werden.

Zondag 11 okt:
Vandaag uitgeslapen, ben er om 10.00 uitgekomen. Toen ontbeten. Ik voelde me niet al te goed, dus ik heb mezelf lekker laten verwennen in een spa. Ik ben niet naar de bekende bij de waterval geweest, maar heb een andere uitgezocht. Waar ik ben geweest kon je pakket nemen van $25. Hierin zat een kruidenbad, jaccuzi, sauna, een turks stoombad, klei massage en stoomcabine. Het was echt geweldig heb me daar zo´n 2 1/2 uur vermaakt. Het turks stoombad vond ik heerlijk. De massage was met klei en zout. Het zout was voor het scrubben. Toen ze klaar was moest ik een paar minuten blijven liggen om het uit te laten harden. Vervolgens werd ik naar de stoomcabine gebracht. Dit is een hokje waar je in gaat zitten en hier liggen bladeren op de grond. Dan doen ze het hokje dicht en steekt alleen nog je hoofd eruit. Ter hoogte van je knieen zit een handel waarmee je de warmte van de stoom kan bedienen. Na een tijd werd ik eruit gehaald en door een jongen met een bakje koud water afgespoeld om vervolgens weer in de cabine plaats te nemen. Na een tijdje werd ik er weer uit gehaald en moest ik in de bak met koud water gaan zitten (je onderbenen bengelen er buiten). Hij begon mij weer af te spoelen en kreeg ik een klein glaasje met een stroperig drankje. Weet niet wat het was, maar was wel lekker. Zal wel een kruidendrankje geweest zijn. Zo een tijdje gezeten en toen weer terug de stoomcabine in. Dit was de laatse keer. Ik eruit en moest ik in een soort open douchehokje gaan staan met mijn rug naar hem toe en met 1 been opgetild (met mijn voet naar hem toe), terwijl hij kaar stond met een tuinslang. Zo ging hij mij met een harde straal afspuiten. Eerst de voetzoelen, benen, rug en nek. Hierna de zijkant (met arm omhoog), benen, flank en armen . Toen de voorkant, benen, armen en toen dacht ik ´hij gaat toch niet met die harde straal over mijn buik enzo´. Gelukkig niet, dat deed hij met een zachtere straal. Als afsluiter een fruitdrank gemaakt van ananas gekregen. Het was ontzettend lekker. Maar je moet dus wel je eigen handdoek meenemen. Ben kletsnat in mijn kleren gestapt. Eenmaal buiten blijkt er veeeel wind te staan, het leek wel storm. Terug in het hotel was mijn handdoek dus weggewaaid (hing over het balkon). Gelukkig heb ik er zelf een. Na verschonen van de kamer heb ik toch een nieuwe gekregen. Ben benieuwd of ze hem op de rekening zetten.

Ben bij een italiaan wezen lunchen, carpaccio genomen en toen weer lekker door de stad wezen struinen, snoepjes (voor de keel) en fruit gehaald (ja jullie lezen het goed). Vanavond ga ik de cavia uitproberen, ben erg benieuwd hoe deze smaakt.

Groetjes uit Banos!



  • 11 Oktober 2009 - 21:43

    Mario:

    Cavia eten??
    Yo soy un hombre sincero
    De donde crece la palma
    Y antes de morirme quiero
    Echar mis versos del alma
    Guantanamera, guajira, Guantanamera

  • 12 Oktober 2009 - 06:46

    Ingrid:

    Hoi Danny,
    Dat van die stralen klinkt wel spannend.. De poezen zijn gelukkig nog niet weggewaaid!!

  • 12 Oktober 2009 - 09:12

    Rob:

    Dag Danny,wat een ervaring zeg,kreeg van nicole de tip om op jou profiel te kijken.Ken je de film aracnafobia???.zoek maar op,ik heb met heel veel plezier jou verhalen gelezen en ben heel erg benieuwd naar de foto,s, nog heel veel plezier en doe voorzichtig,niet zomaar kruiden drankjes aannemen van vreemde mannen gr rob......

  • 12 Oktober 2009 - 13:46

    Renske:

    hoi danny wat weer een leuke ervaring. het lijkt me helemaal te gek
    cavia ben heel benieuwd hoe die smaakt, heerlijk dat je je zo hebt laten verwennen je had het verdiend vind je ook niet
    geniet ze renske

  • 13 Oktober 2009 - 12:03

    Jolande:

    Zo toch nog even weer de andere gelezen , want ik liep iets achter.
    details komen later! Kan niet op internet, ben benieuwd wat dit dan voor details zijn. Spannend! De zin Gelukkig begon het weer te regenen, dit zal je hier in nederland niet o vaak uiten denk ik! Dat jij zo maar drankjes aanneemt van vreemde , en dan ook niet weten wat er in zit! "ZAl wel een kruidendrankje wezen"!
    Groetjes jolande

  • 15 Oktober 2009 - 11:58

    Marja:

    Zomaar iets opdrinken waarvan je niet weet wat het is? Oh, Oh als je straks maar niet met zo'n Indiaan meegaat zonder dat je weet waar naar toe!!! Heel veel plezier in het 2e deel van de Equador-reis. XXXXX

  • 16 Oktober 2009 - 19:47

    Peter & Brigitte:

    He Danny,

    Wat zal die jongeman van de spa een fijne dag hebben gehad ha ha. We hopen dat je inmiddels weer een beetje bent opgeknapt! Hoe was de cavia? (Je hebt er soms toch één te logeren? Maar niet over praten als je thuis bent!)Klinkt allemaal nog steeds erg avontuurlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Baños

Ecuador en Galapagos eilanden

Rondreis Ecuador

Recente Reisverslagen:

05 December 2009

Laatste avond op Santa Cruz

21 Oktober 2009

Laatste dag

21 Oktober 2009

Santa Cruz

21 Oktober 2009

Isabela

19 Oktober 2009

Galapagos eilanden
Danny

Actief sinds 08 Feb. 2008
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 46484

Voorgaande reizen:

01 Mei 2019 - 07 Mei 2019

Verrassend Polen

18 Augustus 2016 - 06 September 2016

Costa Rica

05 April 2013 - 30 April 2013

India

27 Februari 2011 - 05 Maart 2011

Lapland

01 Oktober 2009 - 23 Oktober 2009

Ecuador en Galapagos eilanden

09 Februari 2008 - 09 Maart 2008

Laos, Vietnam en Cambodja

Landen bezocht: