Cotopaxi - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Danny Buis - WaarBenJij.nu Cotopaxi - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Cotopaxi

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

10 Oktober 2009 | Ecuador, Baños

Ben nu in Banos aangekomen. Leuk hotel met uitzicht op een watervalletje. Mijn kamer was nog niet schoon dus ga ik de tijd maar vullen door bj te praten.

Gisteren ben ik de Cotopaxi downhill gaan doen. Hierbij wordt je naar een hoogte van 4500 mtr gebracht en als je wilt kun je doorlopen naar 4800 mtr. en weer terug. Als je weer terug bent bij de auto ga je verder de vulkaan naar beneden met de mountainbike.

Om 07.00 afgesproken bij de Coffee Tofee. Was er om 1/2 7 zodat ik nog kon ontbijten. Zit ik daar hoor ik een hoop geschreeuw, kruipt er een jongen over straat (althans dat probeert hij). Blijkt hij verschrikkelijk dronken te zijn. De kroegen zijn in Quito 24 uur open. Niemand deed wat ze gooide alleen een bak water over hem heen. Tegen 07.00 ik gevraagt waar de gids was. Zat ik weer in de verkeerde tent te wachten.......moest om de hoek zijn. In het busje gestapt een naar Papagayo gereden, waar de mountainbikes ingeladen werden. We waren met z´n 4-en. 2 Meiden uit Duitsland en een jongen uit Australie. Vervolgens op naar de Cotopaxi. Eenmaal aangekomen op plaats van bestemming zijn we aan de wandeling van 300 mtr begonnen. Er stond veeeel wind, dus liepen we in de wolken. Op een gegeven moment was ik erg nat. Bril maar afgedaan anders zag ik niets. Het was een hele zware tocht. Het was net alsof je in een grindbak liep. Bij elke stap die je zette gleed je weer een stukje terug. En wat die lucht met je doet, bijna na ca. 10 stappen moest ik weer op adem komen. Maar na ca. 1 uur was ik dan toch boven gekomen. Warme chocomel gedronken en weer naar beneden gegleden.
Omdat het weer slecht was zijn we eerst nog zo´n 200 mtr naar beneden gereden voordat we op de mountainbke zijn gestapt. De afdaling was geweldig, wat gaat dat hard. Het is wel heel zwaar (vooral in je handen), omdat je continue moet remmen anders stort je helemaal van de berg af. Het was een zandweg vol met allemaal rottige hobbeltjes. Toen ik beneden was heb ik eerst gecontroleerd of ik niet een kunstgebid nodig had :-). Toen zijn we gaan lunchen in een restaurant en terug gereden naar Papagayo waar we thee/koffie met chocolade cake kregen. Dat ging er wel in na zo´n dag.
Terug in het hotel, de was opgehaald en vast wat gaan pakken.

Ze zijn nu ondertussen klaar met de kamer, dus ik ga me even settelen en dan lekker lunchen.

Groetjes


  • 10 Oktober 2009 - 19:57

    Carla En Hans:

    Hoi Danny,

    Twee verhalen op één dag.
    Het kan niet op.
    Prachtige avonturen, we zijn benieuwd naar de foto's.

    Veel plezier!

  • 11 Oktober 2009 - 12:47

    Mariël:

    Hoi Danny
    Op deze manier krijg je wel een goede indruk van Ecuador.Je bent al in veel verschillende gebieden geweest.Ik vind het wel knap van je, om daar alleen naar toe te gaan.De communicatie is niet altijd even geweldig.Gelukkig komt het toch iedere keer wel goed.Begin je alweer op te knappen? Lieve groetjes, Karel en Mariël

  • 11 Oktober 2009 - 15:23

    Ingrid En Imke:

    Hoi Danny,

    Knap dat je en je fiets en je gebit heel gehouden hebt! Heel veel plezier in Banos; geniet van de heetwaterbronnen!!

  • 11 Oktober 2009 - 17:43

    Peter & Brigitte:

    He Wijffie,
    Die vakantie van jou lijkt wel een survivaltocht! Alleen echte die-hards houden dit vol ha ha. Wel weer ontzettend sportief allemaal! Hoe is 't met het hoesten? Nou, veel plezier weer met je volgende avonturen. Pas goed op jezelf en tot snel ...

  • 11 Oktober 2009 - 21:28

    Mario:

    waarom krijg ik geen chocolade cake... Vandaag ook vier uur op de mountainbike gezeten maar geen afdalingen waar je remmen beginnen te smeulen. Alle spinnen weg?

  • 15 Oktober 2009 - 11:54

    Marja:

    Oke, ik zit dan wel niet op een mountainbike maar wel alle dagen(!) op de hometrainer. Houdt dat in dat ik dan elke dag een stuk chocoladecake mag nemen? Als dat zo is dan ga ik 2 x per dag om mijn fietsje zitten.
    XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Baños

Ecuador en Galapagos eilanden

Rondreis Ecuador

Recente Reisverslagen:

05 December 2009

Laatste avond op Santa Cruz

21 Oktober 2009

Laatste dag

21 Oktober 2009

Santa Cruz

21 Oktober 2009

Isabela

19 Oktober 2009

Galapagos eilanden
Danny

Actief sinds 08 Feb. 2008
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 46612

Voorgaande reizen:

01 Mei 2019 - 07 Mei 2019

Verrassend Polen

18 Augustus 2016 - 06 September 2016

Costa Rica

05 April 2013 - 30 April 2013

India

27 Februari 2011 - 05 Maart 2011

Lapland

01 Oktober 2009 - 23 Oktober 2009

Ecuador en Galapagos eilanden

09 Februari 2008 - 09 Maart 2008

Laos, Vietnam en Cambodja

Landen bezocht: