Galapagos eilanden - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Danny Buis - WaarBenJij.nu Galapagos eilanden - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Galapagos eilanden

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

19 Oktober 2009 | Ecuador, Quito

Zondag 19 oktober:

Om 06.50 stond de taxichauffeur zoals afgesproken voor de deur, was om 07.00 op het vliegveld. Mooi vliegveld. Niet groot, maar wel overzichtelijk. Eerst een registratiekaart voor de Galapagos eilanden aangemaakt, bagage laten scannen en gelabeld (dat het in orde was), toen ingecheckt. Om 09.30 ben ik vertrokken. Ik zat Bussines class. Dat zit erg goed. Ik zat naast een vrouw (Corine) en zij is tandarts en woont op Santa Cruz. We hebben de hele weg gezellig zitten kletsen.
Aangekomen op Baltra loop je het vliegtuig uit en voor je de vertrekhal binnen gaat moet je over een natte mat lopen. Deze zal wel desinfectiemiddel bevatten. Eenmaal in de hal dan moet je je handen desinfecteren. Vervolgens word je paspoort gecontroleerd en bij het hokje daarnaast moet je $100 cash betalen om het de eilanden te mogen bezoeken. Daarna op je bagage wachten. De bagage wordt in een ruimte uitgestald, naast elkaar, waarnaar er een hond over heen loopt om drugs (ofzo) te zoeken. Als de bagage vrij gegeven wordt, dan mag je de ruimte in om je bagage te pakken.

Van het vliegveld word je met een bus naar de pont gebracht en de pont brengt je dan op zijn beurt naar het noorden van Santa Cruz. Hier staan bussen die je naar de haven brengen. Dit duurd ongeveer 1 1/2 uur. In de haven moest me melden bij een touroperator waar ik mijn kaartje voor de boot kreeg. Voordat ik me kon melden werd mijn bagage weer gecheckt en kreeg ik weer een label dat het in orde was. De boot vertrok om 14.00 dus ik had nog ruim een uur. Ben lekker even gaan wandelen en lunchen. Tijdens de wandeling zag ik in de haven allemaal krabben en leguaantjes. Om 13.45 gemeld bij het kantoor voor mijn bagage en toen de boot op door eerst weer over zo´n mat te lopen. Ik dacht dat we een gewone boot hadden, maar dat was een speedboot. Deze had 2 grote suzuki motoren (natuurlijk :-)) achterop. Eerst voeren we rustig de haven uit en toen ging het gas erop. Met volle vaart zijn we de zee over gegaan. Het was echt een te gekke rit. Had af en toe het idee dat ik in de film ´de storm´ zat. De boot klapte over de golven heen en dan weer met zijn neus naar beneden zodat je tegen het water aan keek. De rit duurde ca. 2 uur.
Aangekomen op het eiland Isabela gingen we uit de boot en moest je weer over zo´n mat lopen en je handen desinfecteren. Met een bus werden we naar het hotel gebracht. Eenmaal in het hotel hadden we na 10 minuten alweer een bijeenkomst waar werd verteld wat we gingen doen. De volgende dag werd de groep in 2-en gesplitst, omdat deze te groot was. Alleen vanavond gingen we met z´n allen op pad.

We eerst naar de flamingo lagune gegaan. Wat zijn dat een mooie vogels. Heel apart om te zien hoe ze eten uit het water halen. Hierna zijn we naar het strand gegaan. Heel mooi lang en groot strand. Hier zaten ook allemaal leguaantjes op de rotsen. Het was eind van de dag, dus hebben we een beetje zonsondergang gezien. De zon ging onder achter een paar grote rotsen, maar ook dat was een heel mooi gezicht. Vanaf het strand zijn we terug gelopen naar het hotel. Het is een heel leuk, knus dorp. Het heeft ook wel iets romantisch. Heel is heel rustig en de wegen zijn van zand. Ook de straatnaam bordjes zijn heel leuk gemaakt, van hout. Het is net als bij flinstones. Terug in het hotel ben ik bij een stel gaan zitten, zij kwamen uit Noorwegen en bij het eten kwam er nog een stel bij uit Frankrijk (dit is ook mijn groep voor morgen). Lekker gegeten en ´s avonds na het douchen nog even door het dorp gestruind, dat kan hier makkelijk.

In het vliegtuig zei Corine dat er geen katten waren toegestaan hier op de eilanden, omdat deze de dieren opeten. Maar ik was nog geen twee tellen van de kamer toen ik gemiauw hoorde. Na het eten zat ik met die mensen uit Noorwegen te praten toen er een klein katje kwam aanlopen. Deze heeft de hele avond bij ons rond gehangen en bij mij op schoot gelegen.


Maandag 19 oktbober:

Ik heb heerlijk geslapen, het is hier heel warm (hoe warmer het is hoe beter ik slaap). werd wakker van de wekker. Gedoucht en aangekleed. Toen keek ik op mijn horloge en zag dat ik een uur te vroeg was. Weer het zelfde probleem als eerder deze vakantie. Hier in de Galapagos is het een uur vroeger dan op het vaste land. Dus nu had ik wel mijn horloge gelijk gezet, maar weer niet mijn mobiel. Ik leer het ook nooit :-).

Na het ontbijt (08.00) zijn we vertrokken met de boot. We liepen al vrij snel vast, omdat het water nogal laag stond. Toen we los waren zijn we verder gegaan. Op een geegeven moment vlak voor het eilandje waar we zouden stoppen, zagen we pinquins.

De eerste stop was op een eilandje waar we de Tintoreras trail hebben gelopen. Was echt ontzettend gaaf. Allemaal lava stenen waar je doorheen liep en ondertussen zag je heel veel leguanen. Van heel klein tot flinke jongens. Boven je vlogen soms pelikanen over. verderop in de wandeling zagen we ook zeeleeuwen (ook al vanaf de boot op vlonders).
Ook hebben we hier haaien gezien.
Terug in de boot. Tweede stop was op een ander eilandje. Hier gingen we snorkelen. Ik stond echt te twijfelen wel of niet. We gingen met een hele groep dus ben toch meegegaan. Lukt het niet kan ik altijd nog terug. Danny het water in. De eerste tijd ging het voor geen meter, zodra mijn hoofd onderwater ging begon ik te hyperventeleren. Rusrig ademenen zeggen ze dan. Ik was al bang vanwege het open water en evt. haaien die daar zijn en dan moet je rustig ademen. Maar ben uiteindelijk toch meegegaan met club. Meeste van de tijd heb ik gewoon met mijn hoofd boven water gezwommen. Het ademen lukte niet goed en ik dacht wat niet weet wat niet deerd. Maar naar mate het langer duurde durfde ik toch steeds vaker te kijken en ging het ademen ook beter. Ik heb toch een hoop verschillende vissen gezien en zelfs een hele grote schildpad. Ben wel snel door gezwommen voordat hij zou gaan bewegen. Ik vond het wel leuk en trots op mezelf dat ik het gedaan heb, maar ik zit toch liever op de bank met een aflevering van Jacques Coustau.

Op de terug weg nog pelikanen gezien en van die vogels met blauwe pootjes. Toen we terug waren in de haven, stapte ik uit de boot en terwijl ik de steiger op liep brak ik zowat mijn nek over een zeeleeuw. Die lag gewoon in het wandelpad lekker te luieren, ging ook zeker niet aan de kant. Van de steiger af stond ik bijna bovenop een leguaan. Je moet gewoon opletten waar je loopt hier, echt geweldig zoals je de dieren hier ziet.
Terug in het hotel, gedoucht en geluncht. Vanmiddag om 14.30 gaan we naar Muro de las lagrimas (wall of tears).

Tot morgen maar weer.

Warme groeten uit Isabela

  • 19 Oktober 2009 - 20:07

    Ingrid:

    Hoi Danny.
    Klinkt helemaal geweldig. En voor het weer heof je niet terug te komen!

  • 19 Oktober 2009 - 20:25

    Nicole:

    Tjeetje een paar dagen niet achter de computer en val meteen in weer een aantal spannende verhalen, het lijkt wel of je een mobiele laptop mee hebt genomen! Klinkt weer geweldig, maar.....hoe ws het nou bij de Indianen? Ik had wel een spannend verhaal willen horen dat je was geschaakt door het opperhoofd en tot 5e?? vrouw was uitverkoren?!!!!!!!!! De Galapagos klinken wel zoals je erover leest, struikelen over een zeeleeuw in plaats van over de buurkatten......lijkt me wel wat en het weer klint helemaal geweldig, het begint hier goed koud te worden, verwarming aan enz, maar dat wil je natuurlijk helemaal niet horen!
    Nog heel veel plezier en doe voorzichtig de laatste dagen.P.S. heb vannacht gedroomd dat ik ergens in Verweggiestan bij een bushalte ben beroofd...

    XXX

  • 19 Oktober 2009 - 20:59

    Hans En Carla:

    Ha ha, wat een verhaal weer. Ik ben zeker trots op je. Je kreeg het voor de tv al benauwd toen je onze film van het duiken zag! Heel veel plezier nog en geniet maar van het warme weer want hier is het koud. Groetjes.

  • 20 Oktober 2009 - 10:26

    Renske:

    hallo danny
    wat heb ik weer zitten genieten van je verhalen
    volgende week zal ik ze missen ,maar dan hoop ik wel dat je weer veilig thuis komt,een herfst groet uit almere renske

  • 20 Oktober 2009 - 12:04

    Jacqueline:

    Hoi Danny,

    Wat maak je een fantastische reis zeg!! En je mag zeker trots op jezelf zijn; zo'n onderneming in je eentje!
    Geniet er nog maar lekker van.
    Groeten,
    Jacq

  • 20 Oktober 2009 - 12:14

    Peter & Brigitte:

    Lieve Danny,
    Als eerste bedankt voor je lieve sms-bericht! Daar was ik erg blij mee. Leuk dat je ook hier kunt mailen. Ik heb wel weer om je gelachen, ik zie het al helemaal voor me: Danny sputterend en proestend met zo'n snorkel op. En ik kan het weten, want ik ben net zo'n stuntel als ik met m'n kop onder water moet. Volgens mij is het daar wel het einde als we alles zo lezen. Ben benieuwd naar de rest van je belevenissen ...

  • 20 Oktober 2009 - 12:32

    Jannie:

    hoi Dan,
    helemaal geweldig die verhalen, ben gewoon jaloers, ben erg benieuwd naar de foto"s.
    Je mist hier echt niets, je bent op de juiste tijd vertrokken. Geniet maar en pas goed op jezelf. O ja heb je 17 nov. ingeschreven voor hechtcursus.

    Groetjes Jannie.

  • 20 Oktober 2009 - 16:24

    Jolande:

    Hoi Danny,
    Nu wij hebben heerlijk herfstvakantie, en thuis is er geen gel? ! In de klas gaat het potje gel 4x rond, en worden de handjes mee in gesmeerd,ivm. mexicaanse griep.
    Dapper hoor om iets te gaan ondernemen , waat je het lett. benauwd van krijgt!
    Morgen weer????

    Goed geschreven??? Maar ontbijt moet met een T.
    Hoe je alles heel!!! Je been breken over een zeeleeuw is wel apart!! Maar hou alles maar heel!
    groetjes jolande
    XX

  • 21 Oktober 2009 - 15:35

    Janet:

    Wat klinkt dit ongelofelijk mooi waar je nu bent. Volgens mij raak je niet uitgekeken.
    Wat stoer van je om een poging te doen om te snorkelen, wie weet word het nog wat met je.
    Geniet lekker verder, wacht ik op je volgende bericht.
    Doejjjjj.

  • 21 Oktober 2009 - 16:46

    Rob:

    Hoi Danny,
    wat maak jij toch een fantastisch mooie reis.
    Spijt dat ik niet ben meegegaan om je bagage te dragen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Ecuador en Galapagos eilanden

Rondreis Ecuador

Recente Reisverslagen:

05 December 2009

Laatste avond op Santa Cruz

21 Oktober 2009

Laatste dag

21 Oktober 2009

Santa Cruz

21 Oktober 2009

Isabela

19 Oktober 2009

Galapagos eilanden
Danny

Actief sinds 08 Feb. 2008
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 46489

Voorgaande reizen:

01 Mei 2019 - 07 Mei 2019

Verrassend Polen

18 Augustus 2016 - 06 September 2016

Costa Rica

05 April 2013 - 30 April 2013

India

27 Februari 2011 - 05 Maart 2011

Lapland

01 Oktober 2009 - 23 Oktober 2009

Ecuador en Galapagos eilanden

09 Februari 2008 - 09 Maart 2008

Laos, Vietnam en Cambodja

Landen bezocht: