Guayaquil - Reisverslag uit Puerto Ayora, Ecuador van Danny Buis - WaarBenJij.nu Guayaquil - Reisverslag uit Puerto Ayora, Ecuador van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Guayaquil

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

18 Oktober 2009 | Ecuador, Puerto Ayora

Was ik weer. Ben veilig aangekomen op de Galapagos eilanden. Ben nu op de eiland Santa Cruz en wacht op de boot naar Isabela.

Eerst de belevenis van Guayaquil. ´s Morgens de bus genomen naar Guayaquil. De bus ging langs het national park Cajas. De 2 meiden (Deborah en Sjuul) gingen naar dit park, dus konden we gezellig nog dezelfde bus nemen. Cajas is een heel groot park, waar je dagen door koan brengen.
Onderweg vroegen ze of ik toch niet gezellig mee wilde het park in. Ze hadden namelijk ook een verstekeling bij zich. Dus of ik niet mee wilde zodat zij niet alleen met haar zaten opgescheept. Zij heeft ons namelijk aangesproken 's morgens bij het ontbijt en gevraagt of ze mee mocht het park in. Ze is wel aardig maar er zit niets in. Met andere woorden we hadden niets met haar. Deborah en Sjuul durfde eigenlijk geen nee te zeggen tegen haar. Ik had er wel lol om.
In eerste instantie zei ik nee, omdat ik met mijn bagage zat. Later had ik zoiets van waarom niet. We reden er al doorheen en het zag er heel mooi uit. Dus dacht ik of ik zit daar vanaf 3 uur in mijn hotel te hangen of ik ga lekker mee het park in en ben dan later in het hotel. Toch voor het laatste gekozen met in de hoop dat ik mijn bagage achter kon laten bij de receptie. Inderdaad kon ik mijn bagage achterlaten. We hebben een wandeling gemaakt van ca. 1 1/2 uur. Het was echt heel mooi. Er waren daar behalve vogels ook lama´s.

Na de wandeling de bus naar Guayaquil genomen. Om ca. 17.00 was ik daar. Taxi genomen naar het hotel. Had een aardige chauffeur en heb gelijk voor de volgende ochtend om 07.00 met hem afgesproken om mij naar het vliegveld te brengen.
Ik had een leuk hotelletje aan de boulevard.
Opgefrist en ben de boulevard (Malecon) op gelopen. Dit is een hele grote boulevard, waar van alles te doen is en het is er heel druk. Daar gegeten en wat rond gewandeld. Had alleen wat dollars in mijn sok en verder niets. Heb net gedaan of ik daar vaker rond liep. ´s Avonds is het hier ook goed beveiligd. Dus er is mij niets overkomen.

Ik ga er vandoor, want de boot gaat zo weg.

Groetjes

  • 18 Oktober 2009 - 19:52

    Ingrid:

    Nou Danny, klinkt goed. Als ik jou was zou ik maar proberen nog wat langer te blijven...

  • 18 Oktober 2009 - 21:51

    Hans En Carla:

    Wat klinkt het allemaal heerlijk. Geniet enorm van de komende 6 dagen, want het is zo voorij. We zijn weer ontzettend benieuwd naar alle foto's die je gemaakt hebt en nog gaat maken.
    Groetjes.

  • 19 Oktober 2009 - 16:31

    Jolande:

    Gezellig, em dan heb je ook wat aansprak, had je anders mooi gemist!
    Vind je het nioet ongezellig dat je dit allemaal alleen beleeft?
    Hoewel je deelt het op je web.!Bewaar je je geld altijd in een oude sok, of pas je je aan aan de bevolking????
    Mijn benieuwen hoe je dan loopt?
    ok veel plezier! xxx

  • 20 Oktober 2009 - 12:02

    Peter & Brigitte:

    He wijffie,

    Goed te horen dat je ook dit weer veilig hebt afgerond! Wij zijn ontzettend benieuwd naar je foto's. Je zult er al wel een boel hebben geschoten!En dan de Galagapos Eilanden nog. Geniet van je laatste dagen want voor je het weet ben je weer terug op Nederlandse bodem. Dikke knuffel!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Puerto Ayora

Ecuador en Galapagos eilanden

Rondreis Ecuador

Recente Reisverslagen:

05 December 2009

Laatste avond op Santa Cruz

21 Oktober 2009

Laatste dag

21 Oktober 2009

Santa Cruz

21 Oktober 2009

Isabela

19 Oktober 2009

Galapagos eilanden
Danny

Actief sinds 08 Feb. 2008
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 46608

Voorgaande reizen:

01 Mei 2019 - 07 Mei 2019

Verrassend Polen

18 Augustus 2016 - 06 September 2016

Costa Rica

05 April 2013 - 30 April 2013

India

27 Februari 2011 - 05 Maart 2011

Lapland

01 Oktober 2009 - 23 Oktober 2009

Ecuador en Galapagos eilanden

09 Februari 2008 - 09 Maart 2008

Laos, Vietnam en Cambodja

Landen bezocht: