Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Danny Buis - WaarBenJij.nu Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Cuenca

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

16 Oktober 2009 | Ecuador, Cuenca

Tegen 23.00 naar bed gegaan. Op een gegeven moment hoorde ik een alarm. Zelfde als in we in Nederland hebben 1x per maand. Ik op zoek naar een lampje en keek op mijn horloge, was het 03.15. Schrok me rot. Zat op het randje van mijn bed...wat moet ik nu doen. Ik de kamer uit naar buiten (zag er erg charmant uit in mijn pyamabroek en een trui, want het was erg koud vanacht) om te kijken wat anderen deden. Zag wel in andere kamers licht branden, maar zij waren gewoon gezellig aan het keuvelen. Ik naar de binnenplaats gekeken of daar wat gebeurde, ook niets. Toen was het alarm afgelopen. Ik weer terug naar bed. Geluisterd naar de omgeving, maar niets raars gehoord. De discotheek ging gewoon verder, het verkeer ook. Half uur later weer het alarm maar nu bleef de toon gelijk. Ik weer uit bed, begon nu toch wel zenuwachtig te worden. Nu wilde ik naar buiten lopen om te kijken, kreeg de deur niet open er zaten 2 grote sloten op. Ondertussen de nachtportier wakker gemaakt. Ik vroeg wat er was, hij probeerde het uitleggen maar ik begreep er niets van. Hij liet me zijn mobiel zien met een tekening van een roofvogel en maakte met zijn armen en gebaar of hij een geweer vast had met schiet bewegingen. Nu was ik wel gerustgesteld, maar niet heus. Ben toch maar weer naar bed gegaan. Ondertussen was ik klaar wakker en had mijn hart in mijn keel zitten. Ik denk dat hij me toch geprobeerd heeft duidelijk te maken dat het een militaire oefening was, gelukkig maar.
Eigenlijk sta ik daar nooit bij stil als ik op reis ga. Je leest je in in een land over de cultuur en wat je wel en niet moet doen, maar nooit over wat te doen als het alarm afgaat. Hebben ze voor elke ramp een andere toon, wat moet je dan doen, waarheen? Ik zou het niet weten. Laatste vulkaanuitbarsting was op 17 augustus 2006 in Banos. Vrij recent. Dat soort dingen kunnen dus gebeuren hier.

Eindelijk toch in slaap gevallen, word ik gewekt door kerkklokken om 06.45. Heb me omgedraaid en weer die klokken om 08.00. Toen ben ik er maar uitgegaan. Ga straks de stad verkennen. Morgenochtend vertrek ik met de bus naar Guayaquil. Volgens andere reizigers en de bewoners is Guayaquil de meest criminele stad van Ecuador (volgens sommige in ieder geval van Zuid-Amerika of zelfs de wereld). Dat geeft me wel een goed gevoel :-).

Liefs Danny


  • 16 Oktober 2009 - 20:21

    Peter & Brigitte:

    Wat zul jij moe zijn als je thuis komt: een goede nachtrust is nooit weg ha ha. Fijn dat het jou een goed gevoel geeft de meest criminele stad van Ecuador te bezoeken, maar ons duidelijk niet! Doe a.u.b. wel voorzichtig daar en blijf onder de mensen!!! We hebben Colombia gezien en dat was ook niet overal feest! Voor de thuisblijvers is het namelijk moeilijk in te schatten wat je daar allemaal kunt verwachten!Laat maar snel weer iets horen. Xxx

  • 17 Oktober 2009 - 13:12

    Carla En Hans:

    Doe alsjeblieft voorzichtig in Quayaguill. Wanneer ga je naar de Galapagos eilanden, dat vinden we een veel lekkerder idee als je daar bent. We vinden schildpadden veel leuker dan criminelen. Geniet er maar lekker van en we horen weer snel van je. (weer van die spannende verhalen?) Groetjes!

  • 17 Oktober 2009 - 14:00

    Meta:

    ik ben weer even bijgelezen, want heb gewerkt en door de weeks kijk ik zelden op de computer. Wat heb je weer veel meegemaakt afgelopen week. Hoe lang blijf je nog weg. Wanneer ga je naar de eilanden. Ga je daar dan wel uitrusten en uitslapen of is dat iets voor thuis. Ik sluit me aan bij de anderen. Lijkt me raar om een goed gevoel te hebben om de meest criminele stad te bezoeken. Let inderdaad maar goed op jezelf. heel veel groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Cuenca

Ecuador en Galapagos eilanden

Rondreis Ecuador

Recente Reisverslagen:

05 December 2009

Laatste avond op Santa Cruz

21 Oktober 2009

Laatste dag

21 Oktober 2009

Santa Cruz

21 Oktober 2009

Isabela

19 Oktober 2009

Galapagos eilanden
Danny

Actief sinds 08 Feb. 2008
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 46633

Voorgaande reizen:

01 Mei 2019 - 07 Mei 2019

Verrassend Polen

18 Augustus 2016 - 06 September 2016

Costa Rica

05 April 2013 - 30 April 2013

India

27 Februari 2011 - 05 Maart 2011

Lapland

01 Oktober 2009 - 23 Oktober 2009

Ecuador en Galapagos eilanden

09 Februari 2008 - 09 Maart 2008

Laos, Vietnam en Cambodja

Landen bezocht: