Husky safari dag 3 - Reisverslag uit Ivalo, Finland van Danny Buis - WaarBenJij.nu Husky safari dag 3 - Reisverslag uit Ivalo, Finland van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Husky safari dag 3

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

02 Maart 2011 | Finland, Ivalo

Na een korte, maar mooie nacht geslapen te hebben, ben ik alweer aan mijn laatste dag op de slee toegekomen. :-(.

Vandaag hebben we een tocht van 32 km in het vooruitzicht.
Na mezelf gewassen te hebben met sneeuw en ook mijn tanden gepoetst te hebben met sneeuw (is erg koud, dus je bent gelijk wakker) ben ik eerst de honden hun ontbijt wezen brengen en toen zijn we zelf gaan ontbijten. Na het ontbijt hebben we ons en de honden weer klaar gemaakt voor vertrek.

We zijn om ca. 11.00 vertrokken. Vandaag weinig zon gehad, maar een hele koude gure wind! Het was een heerlijke dag, niet te warm en niet te koud. Ook voor de honden was het wat beter. De eerste lunch stop hebben we overgeslagen en zijn we op een andere plek gestopt waar minder wind stond. Gelukkig maar...hier liepen rendieren rond. Heb ze mooi kunnen filmen. Ook vandaag was het weer een hele mooie route. 1 keer gingen de honden verkeerd. Ze moesten rechtdoor, maar de voorste (Caru) besloot op het laatste moment links af te slaan. Dat was wel een hele scherpe bocht, kon nog net de slee rechtop houden. De gids die verderop stond riep de honden en toen draaiden ze ineens om. Kreeg daardoor een ruk aan die slee, waardoor ik ook weer anders om stond. Toen gingen ze weer verder alsof er niets gebeurd was. Bijna aan het einde van de rit, stonden er weer 2 rendieren naast het pad, dus ik de rem erop om foto's te maken. Wat ik niet door had was dat de gids verderop stond..hij jutte die honden op zodat deze een flinke ruk aan de slee gaven en ik onderste boven op de grond lag. Weg honden en slee.:-). Maar ik had wel een mooie foto!
Eenmaal aangekomen bij de farm, de honden weer uit het harnas helpen en terug in de hokken stoppen.
Dat was het dan weer, einde husky safari helaas. :-(.

Toen weer terug naar het huis gelopen nadat ik eerst nog even aan het stoeien ben geweest met 2 jonge husky's waar ik voorbij liep. Terug in huis was ik weer alleen. Heb dezelfde kamer genomen en toen lekker wezen douchen. Daarna de haard aangestoken en lekker gelezen. Begin van de avond kwam Tomi weer mijn avond eten brengen. Dit keer had hij rendiersoep voor me gemaakt. Erg lekker...Na het eten een freixenetje gedronken als afsluiter op de safari en als toost op de verjaardag van Alexandra..Proost meid!! Van harte gefeliciteerd.

Om ca. 01.30 was er weer het noorderlicht, minder spectaculair dan gisteren. Maar ik heb het weer gezien. Morgen na het ontbijt brengt Tomi mij naar Kakslautern, waar ik mijn overnachting in de iglo ga doorbrengen.

Tot morgen.

  • 07 Maart 2011 - 18:03

    Ellen:

    Wat een prachtige foto's , en
    schitterende honden . Veel plezier nog en tot gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Ivalo

Lapland

Een avontuurlijke reis op een slee.

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2011

Laatste dag

04 Maart 2011

Saariselka

03 Maart 2011

Hotel Kakslauttanen, igloo village

02 Maart 2011

Husky safari dag 3

01 Maart 2011

Husky safari dag 2
Danny

Actief sinds 08 Feb. 2008
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 46632

Voorgaande reizen:

01 Mei 2019 - 07 Mei 2019

Verrassend Polen

18 Augustus 2016 - 06 September 2016

Costa Rica

05 April 2013 - 30 April 2013

India

27 Februari 2011 - 05 Maart 2011

Lapland

01 Oktober 2009 - 23 Oktober 2009

Ecuador en Galapagos eilanden

09 Februari 2008 - 09 Maart 2008

Laos, Vietnam en Cambodja

Landen bezocht: