Saariselka - Reisverslag uit Saariselka, Finland van Danny Buis - WaarBenJij.nu Saariselka - Reisverslag uit Saariselka, Finland van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Saariselka

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

04 Maart 2011 | Finland, Saariselka

Was vroeg wakker en toen ik naar buiten keek had ik het idee dat ik in een sneeuwiglo lag! De glas iglo was bedekt met sneeuw, het was dus flink aan het sneeuwen.
Vanaf 08.00 kon je het ontbijt nuttigen, ik was er ook dus op dat tijdstip. Ik dacht een lekker ontbijtje te nemen, maar ook dat was weer niet iets bijzonders. Ik nam 2 eitjes, want daar kan niets mis mee zijn dacht ik...nou dus wel. Ik begon met pellen, had nog maar een klein stukje geopend en het ei liep al leeg. Was dus snel klaar.

Om 08.45 vroeg ik wanneer ik naar Saariselka kon..dat was pas om 11.30. Dat vond ik te laat, dus ik heb de bus genomen. Deze zou om 09.10 komen en kwam uiteindelijk om 09.30. Achteraf gelukkig maar, want vlak voordat deze kwam staken twee rendieren de weg over.

Half uurtje later was ik in Saariselka opzoek naar het Hotel Kieppi, al wandeld liepen er opeens ook 2 rendieren hier door het dorpje heen. Mooi om te zien.
In het hotel kon ik gelijk mijn kamer in. Toen ik aan de achterkant naar buiten liep zag ik allemaal barakken staan, alleen waren deze wel wat luxer dan in '40-'45.
Ik heb heerlijk even lekker doucht en mijn haar gewassen. Nadat ik weer lekker fris en fruitig was ben ik het dorpje gaan verkennen en me op de souveniers gestort. Aan het eind van de dag lekker in de sauna gezeten. Heerlijk warm, zou er ook eentje thuis willen hebben.
'S avonds lekker gegeten, even wezen wandelen en gelezen. Tijdens de wandeling stond er een auto die een kabeltje had vanuit zijn motorkap naar een kastje. Dit blijkt een stekker te zijn voor de accu zodat deze opgeladen wordt. Erg handig.
Nooit last van een lege accu in de ochtend, zoals wij dat kennen na een flinke nachtvorst.

Nog 1 verslag te gaan, dan zit het er alweer op.

• 08 Maart 2011 - 19:47

Jessica:

Super....! En erg mooie foto's! Binnenkort eens afspreken om hier eens goed over bij te kletsen?

groetjes jessica