Hotel Kakslauttanen, igloo village - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Danny Buis - WaarBenJij.nu Hotel Kakslauttanen, igloo village - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Hotel Kakslauttanen, igloo village

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

03 Maart 2011 | Finland, Helsinki

Om 09.30 ontbijt gekregen, daarna alles ingepakt en mezelf klaar gemaakt voor het volgende avontuur..de iglo. Tomi heeft me met de auto naar Hotel Kakslauttanen gebracht.
Onderweg zijn we aangehouden door de politie, hij reed te hard. Ze bepalen daar de boete aan de hand van je inkomen. Hij reed 14 km te hard en dat kwam uit op 70 euro. Je mag maar 3 snelheids overtredingen in een jaar of 4 in 2 jaar hebben. Voor hem gold het laatste, dus hij krijgt eerdaags een uitnodiging om op het politiebureau te komen. Ze nemen dan je rijbewijs af voor 2-3 weken.

Bij het hotel aangekomen had ik iglo nr. 6. Ik zou mijn slaapzak pas na het eten krijgen. Ik op onderoek uit, was erg nieuwsgierig. Bij de iglo's aangekomen zagen ze er helemaal niet uit als iglo's. Dat viel wel even tegen. Ze kunnen niet op slot, dus ik binnen kijken. De afgelopen dagen waren de temperaturen zo rond het vriespunt, dus het dooide overdag. Blijkt het kleedje waarop ik moest gaan liggen daardoor erg nat te zijn. Ook moest ik mijn spullen meenemen, dus ik dacht morgenochtend is alles nat, inclusief mijzelf. Dus kreeg alweer visioenen van Noord-Vietnam. Tomi zei dat een glas iglo erg leuk was en ik had het gevoel dat vanavond weer het noorderlicht zou komen. Dus ik terug naar de receptie en heb toen mijn overnachting in een sneeuw iglo omgewisseld naar een glas iglo. Wat was ik blij dat ik dat heb gedaan. Ik kon er gelijk in, deze kunnen op slot en het is er lekker warm. Gemiddeld 20-22 graden. Je hebt een wc, een wastafeltje en lekkere bedden met een dekbed.
Nadat ik me geinstalleerd had ben ik de omgeving gaan bekijken. Was niet veel. Alle excursies waren al begonnen, dus bleef alleen langlaufen over..Ik kon ook niet wandelen, want de paden waren nu alleen voor sneeuwscooters en langlaufers. Dus ben lekker in mijn iglo gaan liggen lezen. Begon de honden ook te missen, wilde eigenlijk wel weer terug naar de farm.

Om 18.00 ging ik eten. Was niet veel bijzonders, flauwe hap. In een half uur had ik al een 3-gangen menu naar binnen gewerkt. Het was een aziatisch gerecht ipv de Finse keuken. Dit hotel werd ook helemaal gerund door Japanners. Om 19.15 liep ik naar buiten en toen begon het noordelicht weer. Ik snel naar mijn iglo, onderwijl bellend met mijn tante. na 45 min. was het weer over om na 30 minuten weer te beginnen, ik snel naar buiten om foto's te maken. Dat lukt toch niet goed, dus ben weer naar binnen gegeaan, omgekleed en lekker in bed naar het noorderlicht gekeken..het duurde tot een uur of 00.00. Het blijft mooi, hoe vaak je het ook ziet. Het is nooit hetzelfde.
Daarna lekker in slaap gevallen.

Tot morgen dan breekt alweer mijn laatste dag aan.

  • 08 Maart 2011 - 09:16

    Jolande:

    Zo je verhaal gelezen, en dit keer de foto's bekeken, ziet er erg wit uit en het lijkt op de sneeuw in holland.
    mis bij sommige foto's de tekst maar die bedenk ik dan zelf.
    ok heel veel plezier nog, en bellen naar je tante! zo dat kost een hoop geld, hoe zat het tot de grens jij en dan ?
    Danny geniet er nog met volle teugen van.
    groetjes xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Lapland

Een avontuurlijke reis op een slee.

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2011

Laatste dag

04 Maart 2011

Saariselka

03 Maart 2011

Hotel Kakslauttanen, igloo village

02 Maart 2011

Husky safari dag 3

01 Maart 2011

Husky safari dag 2
Danny

Actief sinds 08 Feb. 2008
Verslag gelezen: 624
Totaal aantal bezoekers 46641

Voorgaande reizen:

01 Mei 2019 - 07 Mei 2019

Verrassend Polen

18 Augustus 2016 - 06 September 2016

Costa Rica

05 April 2013 - 30 April 2013

India

27 Februari 2011 - 05 Maart 2011

Lapland

01 Oktober 2009 - 23 Oktober 2009

Ecuador en Galapagos eilanden

09 Februari 2008 - 09 Maart 2008

Laos, Vietnam en Cambodja

Landen bezocht: