Laatste dag - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Danny Buis - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

05 Maart 2011 | Finland, Helsinki

Lekker vroeg opgestaan. Alles ingepakt en lekker wezen ontbijten. Begon steeds harder te sneeuwen en aan het eind van de ochtend leek het wel een sneeuwstorm. Ik was al bang dat we niet konden gaan vliegen.
Mijn vlucht ging om 13.30, dus werd ik om 12.00 hier opgehaald met de bus. Bij het hotel dacht ik dus, dat is wat het meisje bij de receptie zei. Om ca. 11.30 kwam er iemand andere toeristen ophalen die ook met koffers stonden te wachten. Ik vroeg toen aan haar of dit de bus naar het vliegveld was. Nee, dit was een taxi. Om 11.55 vroeg ik haar waar ik moest gaan staan bij het hotel. De bus komt niet bij dit hotel, maar een ander hotel. Ik snel daarheen, maar zag niemand staan. Verderop zag ik wel mensen met koffers lopen, ik snel er achteraan. Kom ik uit bij een bushalte, blijkt dus dat daar die bus naar de luchthaven kwam. Goed om te weten :-). Bij aankomst bushalte, kwam ook gelijk de bus aan. Pfffffffff net op het nippertje de bus gehaald. Ondertussen was ook de sneeuwval afgenomen.

Aangekomen bij de luchthaven, gelijk ingecheckt, even gewacht en toen het vliegtuig in. Eenmaal in het vliegtuig zat ik bij de vleugel. Dat was wel leuk, want toen kon ik goed zien hoe de vleugels ijsvrij werden gemaakt. Ze spuiten dan een oranje goedje over de vleugels. Nog nooit eerder gezien.

Om een uur of 18.00 was ik weer terug in Nederland. Waar mijn tante me weer stond op te wachten.
We zijn over de polder gevlogen. Ook nu konden we dit goed zien. Het was onbewolkt en de piloot had de neuscamera weer aanstaan.

Conclusie van deze vakantie:
Ik vond het een hele leuke en mooie vakantie, heel wat anders dan ik normaal gewend ben. Ik vond de husky safari echt geweldig om te doen, echt mijn ding. Het is zeker voor herhaling vatbaar.
Ik heb alleen niets met het Finse volk. Ze zijn niet erg spraakzaam en zijn ook niet van de informatie geven. Ze geven alleen antwoord op je vraag en dat is het, maar ALS ze praten zijn ze wel aardig.

Tot het volgende avontuur maar weer!

  • 12 Maart 2011 - 15:19

    Jolande:

    BEETJE LAAT, MAAR OPEN EN ZIE NU PAS DE LAPTOP,
    IK VOND HET LEUK OM JE VERSLAGEN TE LEZEN, EN BEN BLIJ DAT JE TERUG KAN KIJKEN OP DEZE REIS.
    EEN RAAR IDEE, DAT JE NU AL EEN WEEK THUIS BENT , EN AL GEOPEREERD BENT.
    HEEL VEEL STERKTE EN SUCCES MET HET HERSTEL.
    GROETJES JOLANDE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Lapland

Een avontuurlijke reis op een slee.

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2011

Laatste dag

04 Maart 2011

Saariselka

03 Maart 2011

Hotel Kakslauttanen, igloo village

02 Maart 2011

Husky safari dag 3

01 Maart 2011

Husky safari dag 2
Danny

Actief sinds 08 Feb. 2008
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 46631

Voorgaande reizen:

01 Mei 2019 - 07 Mei 2019

Verrassend Polen

18 Augustus 2016 - 06 September 2016

Costa Rica

05 April 2013 - 30 April 2013

India

27 Februari 2011 - 05 Maart 2011

Lapland

01 Oktober 2009 - 23 Oktober 2009

Ecuador en Galapagos eilanden

09 Februari 2008 - 09 Maart 2008

Laos, Vietnam en Cambodja

Landen bezocht: