Laatste dag - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Danny Buis - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

05 Maart 2011 | Finland, Helsinki

Lekker vroeg opgestaan. Alles ingepakt en lekker wezen ontbijten. Begon steeds harder te sneeuwen en aan het eind van de ochtend leek het wel een sneeuwstorm. Ik was al bang dat we niet konden gaan vliegen.
Mijn vlucht ging om 13.30, dus werd ik om 12.00 hier opgehaald met de bus. Bij het hotel dacht ik dus, dat is wat het meisje bij de receptie zei. Om ca. 11.30 kwam er iemand andere toeristen ophalen die ook met koffers stonden te wachten. Ik vroeg toen aan haar of dit de bus naar het vliegveld was. Nee, dit was een taxi. Om 11.55 vroeg ik haar waar ik moest gaan staan bij het hotel. De bus komt niet bij dit hotel, maar een ander hotel. Ik snel daarheen, maar zag niemand staan. Verderop zag ik wel mensen met koffers lopen, ik snel er achteraan. Kom ik uit bij een bushalte, blijkt dus dat daar die bus naar de luchthaven kwam. Goed om te weten :-). Bij aankomst bushalte, kwam ook gelijk de bus aan. Pfffffffff net op het nippertje de bus gehaald. Ondertussen was ook de sneeuwval afgenomen.

Aangekomen bij de luchthaven, gelijk ingecheckt, even gewacht en toen het vliegtuig in. Eenmaal in het vliegtuig zat ik bij de vleugel. Dat was wel leuk, want toen kon ik goed zien hoe de vleugels ijsvrij werden gemaakt. Ze spuiten dan een oranje goedje over de vleugels. Nog nooit eerder gezien.

Om een uur of 18.00 was ik weer terug in Nederland. Waar mijn tante me weer stond op te wachten.
We zijn over de polder gevlogen. Ook nu konden we dit goed zien. Het was onbewolkt en de piloot had de neuscamera weer aanstaan.

Conclusie van deze vakantie:
Ik vond het een hele leuke en mooie vakantie, heel wat anders dan ik normaal gewend ben. Ik vond de husky safari echt geweldig om te doen, echt mijn ding. Het is zeker voor herhaling vatbaar.
Ik heb alleen niets met het Finse volk. Ze zijn niet erg spraakzaam en zijn ook niet van de informatie geven. Ze geven alleen antwoord op je vraag en dat is het, maar ALS ze praten zijn ze wel aardig.

Tot het volgende avontuur maar weer!

• 12 Maart 2011 - 15:19

Jolande:

BEETJE LAAT, MAAR OPEN EN ZIE NU PAS DE LAPTOP,
    IK VOND HET LEUK OM JE VERSLAGEN TE LEZEN, EN BEN BLIJ DAT JE TERUG KAN KIJKEN OP DEZE REIS.
    EEN RAAR IDEE, DAT JE NU AL EEN WEEK THUIS BENT , EN AL GEOPEREERD BENT.
    HEEL VEEL STERKTE EN SUCCES MET HET HERSTEL.
    GROETJES JOLANDE