Bannerghatta National Park - Reisverslag uit Bangalore, India van Danny Buis - WaarBenJij.nu Bannerghatta National Park - Reisverslag uit Bangalore, India van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Bannerghatta National Park

Blijf op de hoogte en volg Danny

27 April 2013 | India, Bangalore

Maandag en dinsdag lekker rustig aan gedaan. Gelezen, geslapen en gewinkeld. Ook dit is een uitdaging hier. Als je een winkel ingaat duikt men gelijk bovenop je en duwen ze je van alles onder je neus. Ze laten je niet met rust, dus ga ik de winkel weer uit zonder wat gekocht te hebben en dan krijg je de nodige verwensingen naar je hoofd. Dit gebeurd in 9 van de 10 winkels. Dus is het een sport geworden om net die ene winkel te vinden. Wat me toch gelukt is en hier heb ik mijn churidar gekocht voor het feest van donderdagavond. Dan zijn Dr. Reji en Dr. Annamma 25 jaar getrouwd. Ook heb ik een mooi cadeau gevonden voor ze (ook voor mijn verblijf in hun huis)
Woensdag ben ik met de bus naar Bannerghatta National Park geweest. Dit ligt net even buiten Bangalore. Hier heb je een Zoo en kun je een safari maken. Ik ben begonnen met de safari, erg mooi. Veel gezien, waaronder de Bengaalse tijger, de witte tijger, leeuwen, beren, herten en olifanten. Ik kreeg een plekje voorin in de bus. Toen we als eerste de olifanten zagen begon ik te filmen en de bijrijder vroeg of hij de foto’s mocht maken, natuurlijk..heel aardig dacht ik. Zo ging het ook met de andere dieren, de meeste zag je nl alleen aan de kant van de bestuurder. Totdat het einde naderde, ik heb ze 100 roepies gegeven en toen vroeg hij om meer, dus ik nogmaals 100 roepies gegeven (ieder elk 100). De meeste gaven 20 roepies. Later vroeg hij nog eens om 500 roepies, toen was ik er wel weer klaar mee. Heel jammer, denk je dat ze eens een keer aardig zijn proberen ze je weer een poot uit te draaien. Zucht, zucht en nogmaals een hele diepe zucht. Ben de bus uit gegaan en toen naar de Zoo gelopen. Ook hier veel dieren, maar de meeste lagen voor apegapen vanwege de warmte. De Zoo was ook niet zo groot. Hierna weer met de bus terug gegaan. Dit keer is de busreis goed verlopen.
Donderdag lekker rustig aan gedaan en opgemaakt voor het feest. Het feest vond plaats op de farm. Toen we daar kwamen was alles heel mooi versiert, in alle bomen hingen lampjes en er was een groot podium waar al het eten op stond. Het begon met allemaal praatjes van vrienden en priesters en daarna lekker eten en drinken. Tegen het einde bleken er ondertussen ook vreemde gekomen te zijn (studenten) en die waren ook lekker aan het pimpelen. Totdat Dr Reji erachter kwam en ze vroeg of ze het terrein wilde verlaten, dat ging niet heel soepeltjes. Dit liep uit op een scheld en vechtpartij waarbij uiteindelijke ook de politie gebeld werd. Toen die eindelijk arriveerde waren die gasten al weg. Gelukkig is het verder goed afgelopen zonder gewonden.
Vrijdag weer rustig aangedaan, lekker uitgeslapen en vandaag op pad geweest voor Sheril en zoetige hapjes gekocht voor Asha en haar familie. Daar ga ik vandaag heen. Ik vertrek hier om 16.00 en dan ben ik om ca 16.45 bij St Martha’s Hospital, hier heeft zij haar opleiding gedaan en vandaag heeft ze hier ook haar examen. Daar vandaan nemen we de bus (2x) naar haar huis in Ramnagara, dit ligt op ca 1-1 ½ uur rijden van Bangalore. Voor zondag heft zee en auto geregeld en gaan we naar Mysore.
Maandagochtend kom ik weer terug naar Bangalore. Tot dan!

  • 27 April 2013 - 10:52

    Marian:

    Mooi verhaal weer.Ben blij dat je zo geniet.Wel slim van die studenten aanschuiven en lekker eten en drinken......het schijnt in Ned ook te gebeuren.

  • 27 April 2013 - 10:52

    Marian:

    Mooi verhaal weer.Ben blij dat je zo geniet.Wel slim van die studenten aanschuiven en lekker eten en drinken......het schijnt in Ned ook te gebeuren.

  • 27 April 2013 - 23:17

    Alex:

    Hey lieverd, wat een verhaal weer...wil je wat liefs doen, maken ze weer misbruik van een 'rijke' europeaan, jammer. Ben benieuwd hoe je India gevoelsmatig hebt ervaren, of het voor herhaling vatbaar is of niet...misschien niet? Door de dingen die je hebt meegemaakt, verkeerde kant opgestuurd, bus uit gezet, geld proberen af te troggelen. Ik hoop niet dat die je reis negatief heeft beinvloed en dat je evengoed volop geniet. Veel liefs en tot volgende week (sorry) al weer. x

  • 28 April 2013 - 19:58

    Peter & Brigitte:

    Hé lieve Danny,

    Wat gaat de tijd toch snel! Maar goed, dat is altijd op vakantie. Je bent weer volop in de weer geweest zie ik. Een boel gedaan! Winkelen is in India dus ook een begrip ha ha. Kijke kijke, niet kope wordt ook daar niet gewaardeerd ... Tja, toch jammer dat de mensen daar allemaal wat stug lijken. Ik hoop dat je tocht naar Bannerghatta National Park ondanks het feit dat fotograferen daar een centje mag kosten, verder de moeite waard is geweest. Mag toch hopen dat er ook daadwerkelijk foto's zijn gemaakt (hi hi).
    Ben benieuwd naar de foto's van het feest. Ook apart dat er zo maar vreemde mensen op zo'n besloten feest komen. Tja, gratis eten en drinken wie wil dat nou niet! Maar goed, ik krijg wel de indruk dat India een heel apart land is. Een ding is in ieder geval goed: het weer ... Nou geniet in ieder geval van je laatste dagen en pas goed op jezelf ...

    xxx
    Peter & Brigitte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bangalore

India

Vrienden bezoeken

Recente Reisverslagen:

29 April 2013

Ramnagara

27 April 2013

Bannerghatta National Park

22 April 2013

Nagercoil

13 April 2013

Busreis naar Nagercoil

12 April 2013

Mapusa
Danny

Actief sinds 08 Feb. 2008
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 46595

Voorgaande reizen:

01 Mei 2019 - 07 Mei 2019

Verrassend Polen

18 Augustus 2016 - 06 September 2016

Costa Rica

05 April 2013 - 30 April 2013

India

27 Februari 2011 - 05 Maart 2011

Lapland

01 Oktober 2009 - 23 Oktober 2009

Ecuador en Galapagos eilanden

09 Februari 2008 - 09 Maart 2008

Laos, Vietnam en Cambodja

Landen bezocht: