Mapusa - Reisverslag uit Bangalore, India van Danny Buis - WaarBenJij.nu Mapusa - Reisverslag uit Bangalore, India van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Mapusa

Blijf op de hoogte en volg Danny

12 April 2013 | India, Bangalore

Daar ben ik weer, even wat eten en de was opgehangen.

Tja Mapusa wat zou ik daar over zeggen, ik heb genoeg. :-)

Ik heb me laten afzetten bij de taxistandplaats, omdat daar ook mijn bus vandaan vertrek. Dus dan wist ik gelijk waar ik zijn moest. Ik was daar om 11.00 en om 18.15cvertrok mijn bus, dus ben ik maar de stad gaan verkennen. Het was daar verschrikkelijk heet, zeker als je ook nog eens met je bagage looppt te zeulen. Opzoek naar een bank, gevonden. Toen opzoek naar een boekwinkel om een plattegrond van Mapusa te halen. Gevonden, maar erg vriendelijk was ze niet. Ik zei gedag zij zei al niets, knikte met haar hoofd, zo van wat moet je, ik vroeg om een plattegrond. Met een diepe zucht liep ze weg, het duurde even, dus ik dacht helpt ze me wel? En ja hoor ze kwam terug en met weer een diepe zucht gooide ze 2 palttegronden van Goa op de toonbank. Ik zei dank je wel en ben weggelopen. Zo verkoop je niet iets.
Na wat rond gewandeld te hebben ben ik op een markt terecht gekomen, heerlijk lopen struinen daar. Ben daar aan de praat geraakt met een verkoper van Coca cola (moest echt ff afkoelen en opdrogen)..was echt een lief oud mannetje en wist me alles te vertellen over de jaren '60 toen India nog van alles (waaronder kruiden: nootmuskaat) importeerde uit Europa en Nederland. Deze markt bestaat al 53 jaar en is van Portugeze afkomst.

Na opgedroogt te zijn ben ik weer aan de wandel gegaan voor souveniers, toen ik aan het shoppen was gingen er winkels dicht, waaronder ook de souveniersshops. Dus ik snel terug naar de eerste..ook dicht. Om 14.00 was de hele stad zowat gesloten. Ik was ondertussen ook opzoek naar een restaurant waar ik wat kon eten,drinken en naar de wc kon gaan. Deze combi is totaal niet te vinden. Meeste restauranst waren dicht, degene die open waren hadden geen eten en geen van alle had een toilet. Ik wilde me toch ergens opfrissen.
Ik begreep er niets van, na 4 1/2 uur rond gelopen te hebben vond ik eindelijk een openbare toilet. Koste 10 roepies. Dit was de enige plek waar je dus naar de toilet kon gaan. Niemand verteld je dat ook, de mensen daar zijn niet van de informatie. Kom je bij een restaurant zeggen ze "no food" verder niets, ook geen gedag ofzo. Bij een ander restaurant springen ze in je nek en roepen ze alleen maar: zit, zit..ik dacht ik ben geen hond. Vroeg nog aan hun of ik ook naar de wc kon, No!! En ook hier kreeg ik weer een wegwerp gebaar. Dus maar weer verder zoeken, niets meer gevonden alleen maar tentjes waar je van de straat kunt eten. Van straat eten in India is net zo iets als bij ons picknicken op de vuilnisbelt. Ook geen optie.

Ik heb toen maar 2 flesjes cola gekocht, 2 zakjes chips en wat zoetige hapjes en ben toen op straat gaan zitten vlakbij de openbare toiletten en tegenover waar de bus stopt. Hier heb ik ruim 3 uur gezeten. Was zo blij dat de bus eindelijk kwam en ik weg kon gaan uit die stad. Wat een onvriendelijke mensen, hierbij vergeleken is de bevolking in Almere erg vriendelijk. Als ze al tegen je praten dan snauwen ze tegen je. Het lijkt wel of ze helemaal niet op toeristen zitten te wacht. Ze kijken je ook echt zo aan van wat doe je hier, rot aub op. Kom daar dus ook nooit meer.

De terug reis was beduidend minder koud. Heb de deken wel gebruikt anders had ik hem voor niets gekocht.. :-).
'S morgens in Bangalore werd ik niet op het punt afgezet wat op mijn ticket stond (hier om de hoek), maar aan de andere kant van Bangalore. Ik werd eruit gezet en wist totaal niet waar ik was, na ca 45 min rond gelopen te hebben (ook hier werd ik weer belaagd toen ik uit de bus kwam en trokken ze alles uit mijn handen) en na een paar keer gevraagt te hebben welke kant ik op moest om hier te komen heb ik Dr Reji gebeld. Mensen hier sturen je maar ergens heen, ipv te zeggen dat ze het niet weten. Dus hij heeft uitgelegt waar naar toe te komen met de taxi. Eindelijk een taxi gevonden die het ook echt wist. Bij St John's Hospitaal eruit op de hoek bij de watertank en toen ben ik naar hun huis gelopen. Hier vandaan wist ik het omdat hier in de buurt ook die bus hoorde te stoppen. Maar goed die had dus blijkbaar zijn eigen plan getrokken.

Lekker gedouched, kleren gewassen en ontbeten. Nu uitrusten voor de busreis naar Nagercoil. Vanavond om 21.00 vertrek ik en dan ben ik daar om 07.00 in de ochtend.

Tot na het weekend!

  • 12 April 2013 - 09:26

    Alex:

    Hahaha, dat Indiërs je ergens naartoe sturen zonder zelf de weg te weten en dat niet tegen je zeggen, had ik eerder gehoord. Gelukkig heb je iemand gebeld en kwam je goed terecht. Jammer dat de mensen zo onvriendelijk waren, hopelijk is het in de rest van India beter. Veel plezier nog. X

  • 12 April 2013 - 13:12

    Marian:

    Jeetje wat een onbeschofte mensen.Ik dacht dat ze allemaal zo vriendelijk met hun hoofden knikken.Je hebt wel lef om dat zo in je eentje te ondernemen.Vooral dat getrek en geduw daar zou ik razend om worden en gaan rammen.Maar ja met bagage is dat wat moeilijk voor je het weet is dat ook weg.Pas goed op je zelf en geniet :-)

  • 12 April 2013 - 19:59

    Renske:

    Haha die manier van reizen klinkt me zo bekend... Wachten wachten wachten, verkeerde plek afgezet worden, belaagd worden als je uit de bus komt... Jammer dat ze niet zo vriendelijk zijn. Hoe is het eten??

  • 13 April 2013 - 08:29

    Ellen:

    Heel vervelend dat je het gevoel krijgt niet welkom te zijn . Maar wel een hele belevenis zo .
    Je ziet vast ook heel veel mooie dingen . Veel plezier

  • 13 April 2013 - 13:21

    Rachel:

    Zou gek worden daar!! En dan die chagrijnige lui, wat moet je ermee! Kom maar snel weer thuis hoor Dan!!

  • 13 April 2013 - 13:31

    Ron En Marja:

    Jeetje wat een verhaal weer. Hoop dat je toch nog wel aardige mensen gaat ontmoeten. Ik dacht dat het altijd zulke vriendelijke mensen waren. Op het vervelende af zelfs. Maar zo zie je maar weer je leert de bevolking pas echt kennen als je jezelf onderdompelt in zo'n vreemde omgeving. Nog veel plezier, groetjes aan iedereen daar en PAS HEEL GOED OP JEZELF. XXXX

  • 13 April 2013 - 20:21

    Peter & Brigitte:

    Heb ik net het ene verhaal met een zucht van verlichting gelezen, gaat ze weer met de bus!!! Ik heb inmiddels wat rustgevende middelen ingenomen en een voorraadje besteld, moet ik het tot aan het eind van de maand maar mee doen ha ha ... Jammer dat de lokale bevolking daar zo tegenvalt. Inderdaad niet wat je doorgaans gewend bent op reis. Fijn ook dat je daar je contacten hebt. Dat is in dit geval wel handig. Ondanks de vreemde houding van de mensen daar, hoop ik dat je het wel naar je zin hebt. Gelukkig zijn de ouderen (lees oude mannetjes) beter ontwikkeld op sociaal vlak. Heel veel reisplezier nog en laat inderdaad z.s.m. weer wat horen!

    Knuffel,
    Peter & Brigitte

  • 14 April 2013 - 14:57

    Nicole:

    Jeetje wat heb je al weer veel beleefd! Fijn dat het zo warm is maar zonder drinken wat minder....stom dat die Indiërs zo onvriendelijk zijn, ik dacht altijd dat ze altijd lachten en vriendelijk waren maar je wel de verkeerde weg wezen omdat ze je toch niet snapten! Trouwens in Istanbul waren de oude mannetjes ook veel aardiger dan de jongere! Hoop dat je de rest van de reis meer vriendelijkheid tegen komt. Heel veel pleZier en pas goed op jezelf. Xxxxxx

  • 15 April 2013 - 09:51

    Jolande:

    Hoi danny, Tjee wat een bikkel ben jij, en helemaal in je eentje, petje af, gelukkig is het een klein plaatsje, want op de tv is nu een programma bezig dat laat zien dat mensen elkaar in dat soort landen je snel oplichten, ook de bevolking onder elkaar is niet aardig tegen elkaar.
    lekker warm/heet. het wordt hier iets beter weer.
    we denken aan je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bangalore

India

Vrienden bezoeken

Recente Reisverslagen:

29 April 2013

Ramnagara

27 April 2013

Bannerghatta National Park

22 April 2013

Nagercoil

13 April 2013

Busreis naar Nagercoil

12 April 2013

Mapusa
Danny

Actief sinds 08 Feb. 2008
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 46601

Voorgaande reizen:

01 Mei 2019 - 07 Mei 2019

Verrassend Polen

18 Augustus 2016 - 06 September 2016

Costa Rica

05 April 2013 - 30 April 2013

India

27 Februari 2011 - 05 Maart 2011

Lapland

01 Oktober 2009 - 23 Oktober 2009

Ecuador en Galapagos eilanden

09 Februari 2008 - 09 Maart 2008

Laos, Vietnam en Cambodja

Landen bezocht: