Ramnagara - Reisverslag uit Bangalore, India van Danny Buis - WaarBenJij.nu Ramnagara - Reisverslag uit Bangalore, India van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Ramnagara

Blijf op de hoogte en volg Danny

29 April 2013 | India, Bangalore

Zaterdag met Asha naar haar huis gegaan en kennis gemaakt met haar ouders en haar zus. Hele leive mensen. Haar moeder had kip curry gemaakt, heel lekker. 'S avonds op tijd naar bed omdat we zondagochtend om 06.00 weg gingen. Ze had een taxi geregeld voor de hele dag. Op naar Mysore!

De weg erheen was al heel mooi, mooie natuur en de weg was een stuk schoner dan elders. We zijn eerst gestopt bij een water. Dat zag er echt heel mooi uit, zoals als de plaatsjes die je ziet van Kerala. Tweede stop was ook bij een water, maar op een punt waar 3 rivieren samen komen. Om deze wateren wordt 'gevochten' door buurstaat Tamil Nadu. Er is namelijk nogal een water te kort in India. Het is hier erg droog de laatste jaren en dit jaar ook extreem heet. Hier hebben we een stukje gevaren in een rond bootje, erg leuk.

Toen zijn we naar een oude tempel/tombe geweest. Hier ligt een sultan met zijn hele familie en hij heeft deze tempel gebouwd voor zijn vader.
Toen door naar Mysore. Dit is een mooie en schonere stad. Dit was eerst de hoofdstad van Karnataka, maar nu is dat Bangalore geworden. Eerst zijn we wezen ontbijten en toen naar de Zoo gegaan. Dit was een hele mooie Zoo, ook erg groot. Hier hebben we 2 uur rond gelopen. Na de Zoo zijn we naar het paleis geweest. Dat was heel erg mooi. Je moest wel je camera's inleveren. Dit wilde ik dus niet, dus je geeft ze 50 roepie en je kunt doorlopen met je camera. Hoezo corrupt.. :-). Als je het paleis binnen gaat moet je ook je schoenen uitdoen, gelukkig had ik sokken aan.
Eenmaal buiten is er nog een binnen gedeelte van de Marahadja. Hier moest je ook weer voor betalen. Voor volwassen is het 35 roepie en voor toeristen 280 roepie. Ik zei tegen Asha ga jij maar met je zus ik blijf wel buiten. Je gaat dit niet betalen (Asha betaalde alles), ik snap dat je als toerist meer moet betalen maar dit is buiten proporties. Hun wilde ook niet dus zijn we weer terug gegaan naar de taxi.

Toen zijn we de hoogste berg opgereden (3480 mtr hoog). Hier kun je heel Mysore zien. Eenmaal boven zag je niet zoveel. Over stonden grote bosjes en bomen. Je moest goed tussen de takken door kijken. Naar beneden gereden en geluched. Tussendoor nog wat tempels aangedaan, maar daar zijn we niet ingeweest. Daar hadden we niet zo'n interresse in. Na de lunch zijn we naar een park geweest, even lekker gerust en toen op weg naar de Bird sanctuary. Daar aangkomen begon het heel hard te stormen en te regenen, dus hun zeiden dat we beter een andere keer terug konden komen, want er valt nu niets te zien. Maar goed ook, entree voor hun 50 roepies en voor toeristen 300 roepies. Dus wij op weg naar watervallen en fonteinen. Ipv dat de bui minder werd, werd het alleen maar erger. Het was echt noodweer met hele heftige onweer. Dus ook dat hebben we overgeslagen en zijn we maar naar huis gegaan. Toen we hetzelfde weggetje terug reden stonden we vast in een file, er was een gigantische boom op de weg gewaaid. Deze hebben ze instukken gezaagt en toen konden weer verder. Onderweg ook alleen maar noodweer gehad.

Thuis aangekomen, gegeten en gedouched en toen zijn we gaan slapen. Want die nacht ervoor hadden we slecht geslapen vanwege de warmte. Ook dit werd weer een slechte nacht voor mij. Last van brandend maagzuur, overgeven en diarree...gaan we weer. Vanaf 02.00 veel op de wc gezeten. Om 04.00 hoorde ik een hoop herrie buiten, er werd achter hun huis ingebroken (ook dat gebeurd hier). Vervolgens had ik verschrikkelijke pijn in mijn maag. Dr Annamma gebeld en zij had wat voorgeschreven. Asha heeft dat gehaald voor me. Toen zijn we met de taxi naar Bangalore gegaan ipv de bus. Bij hun wat gegeten en pilletje tegen misselijkheid gehad en toen heb ik de hele middag geslapen. Om 17.30 werd ik wakker en toen was het eindelijk rustig. Kon weer zitten en rechtop staan. Voel me nu wel beter, alleen beetje zwakjes en suf. Komt goed, ga straks naar het vliegveld en kan ik 14 uur lang slapen en hangen.

Spreek jullie weer in Nederland, iedereen een gezellige koningsdag toegewenst!

• 29 April 2013 - 20:07

Renske:

Hee Danny,
    Leuk dat je zo veel dingen hebt gezien. Heel jammer dat je weer ziek bent geworden. Dan ben je echt het liefst thuis. Hoop dat je je tijdens de lange reis wat beter voelt. Heel goede reis en tot volgende week! Wat ging dat snel! Gr. Renske

• 29 April 2013 - 20:25

Jolande:

Hoi Danny,
    Wat een verhaal schrijf jij toch steeds, leuk m te lezen hoor, en nog leuker, leuk voor later.
    afgelopen zondag vierde luuk zijn verjaardag, en Ron liet vanaf zijn mobiel een aantal mooie fotos zien.
    Vorige week waren we bij hen, en hadden niets van je gehoord,
    Maar ja als je ook ziek bent geweest is het logisch.
    gelukkig heb je daarna al weer heel wat leuke dingen gezien gedaan en mee gemaak.
    Marja had in de telegraaf gelezen dat er in Bangelore een cafe is die tot een van de beste van de wereld behoort.
    jammer dat je die niet even meer kunt testen.
    Geniet van de laatste dagen, en wij gaan straks HET LIED zingen, (ahum)
    Heel veel groetjes, Jolande en Luuk

• 29 April 2013 - 20:30

Alex:

Joh dat je nu juist op het laatste stuk van je reis ziek moet worden, dat is niet leuk. Jeetje en wat ging de tijd inderdaad snel! Voor jou vast helemaal. Hopelijk kun je thuis een beetje opknappen en ben je vrijdag wel weer fit ;-). Goede reis en tot snel. X

• 02 Mei 2013 - 14:12

Ron En Marja:

Lieve schat, het is weer één groot avontuur geweest voor je. Wij hebben echt met veel plezier al je verhalen gelezen. Wat een belevenissen allemaal weer. Een bus/trein hier in Holland nemen lijkt me een stuk makkelijker. Wel grappig dat je de leukste contacten (buiten de jouw bekende mensen) met de mensen in het ziekenhuis had. Dat was dan toch weer min of meer bekend terrein voor je. Met de telefoontjes waren we heel erg blij. Daar werden we dan weer een beetje minder bezorgd door. Al was het vervelend om te horen hoe ziek je geweest bent. We zijn benieuwd naar alle foto's en films. Als we die gaan kijken kan je alles nog een keer beleven. Behalve het ziek zijn dan. Lieve globetrotter, we heel erg blij dat je weer gezond en wel in ons mooie Holland bent. We houden van je. DIKKE KUSSEN XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX