Goa - Reisverslag uit Bangalore, India van Danny Buis - WaarBenJij.nu Goa - Reisverslag uit Bangalore, India van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Goa

Door: Morjim beach

Blijf op de hoogte en volg Danny

10 April 2013 | India, Bangalore

Ik ben weer veilig terug na het Goa avontuur. Het was heel mooi daar, maar voordat ik er was was op zich ook al een avontuur.

Om 21.50 zou ik de bus nemen, maar dat werd al 22.30. Ik had een sleeper bus met airco. Volgens mij wilde de busschauffeur zichzelf wakker houden, want de airco stond wel heel laag. Weinig geslapen omdat ik het heel erg koud had. Meerdere mensen beklaagde zich op het eind over de airco. Onderweg geen officiele stop gehad, maar er waren toch wel meiden (waaronder ik ook) die moesten plassen. Dus de bussschauffeur stopte in de middle of nowhere en wees naar de andere kant van de weg. De mensen in India zijn niet zo spraakzaam. Een van die meiden stond te schreeuwen tegen de busschauffeur: this is a man's toilet not a woman's toilet!! Hij dacht schreeuw jij maar lekker en bleef maar naar de andere kant van de weg wijzen. Ik denk dat je beter af bent langs de kant van de weg dan op een openbare toilet hier.

'S morgens kwam ik aan in Panaji. Wat een gekkenhuis daar bij het busstation. De taxi chauffeurs stonden al te schreeuwen voor de bus terwijl je er nog inzit. Toen ze mij zagen ontplofte de boel, ze kwamen bijna de bus in en begonnen aan tegen me te schreeuwen en aan me trekken. Ik hield mijn tas goed vast, heb me naar buiten gewurmt en ben snel weggelopen. Dat vonden ze hlelemaal niet leuk, toen ze door hadden dat ik niet geinterresseert was begonnen ze me weg te duwen (in mijn rug) en weg te wuiven. Ben toen door gelopen naar een ruastig gedeelte en heb daar aan een busschauffeur gevraagt hoe in Morjim beach te komen, hij wees toen naar een riskja rijder die daar heel rustig in zijn karretje zat te wachten. Ik dacht dit bevalt me beter en ben met hem meegegaan. Hij heeft me na een paar keer navragen (hij wist de weg niet en hij kon ook niet lezen) helemaal naar Morjim beach (ca. 32 km) gebracht. Arlene had een routeplanner uitgeprint (slimme meid), en die had ik aan hem gegeven. Maar ik kreeg hem al snel terug ne vervolgens stonden we onder het bord met Morjim beach erop en toen vroeg hij aan voorbijgangers de weg naar het strand, toen kreeg ik door dat hij dus niet kon lezen. Het was zo'n schattig mannetje.

Eenmaal aangekomen had ik een mooie verblijfplaats met dakterras! Heerlijk en met uitzicht op de zee. Het resort lag aan het eind van de weg. Hier waren een paar winkeltjes waar je handdoeken, shirtjes en broeken kon kopen. Dat heb ik ook gelijk gedaan, lekker dunne broeken en shirtjes gekocht en ook een deken voor de terugweg in de bus.

Behalve lekker over het strand banjeren, lekker eten en drinken heb ik niet veel gedaan. Laatste avond was ik op zoek naar een supermarkt, dit was maar 10 min lopen. Na 10 min zeiden ze nog 10 min lopen, etc. Na 45 min rond gelopen te hebben ben ik maar terug gegaan naar het resort. Toen zei iemand je gaat de verkeerde kant op, ik zei nee hoor ik ga terug naar het hotel. Ja maar het is maar 10 min lopen. Toen zei ik: ik ben wel klaar met jullie 10 min, dat zeggen jullie nu al 45 min lang. Vond hij niet zo leuk..

Volgende dag met een taxi naar Mapusa gegaan, hier vandaan vertrok mijn bus naar Bangalore.

Later meer hiervover.

  • 13 April 2013 - 20:09

    Peter & Brigitte:

    Hé wijffie,

    Goed om weer van je te horen. Ik moet zeggen dat ik het best wel eng vond dat je alleen met de bus op pad bent gegaan (en Peter ook!). Maar gelukkig is onze globetrotter weer veilig teruggekeerd. Ga je op vakantie voor de warmte, zit je uren in de kou! Leuk zo'n ritje ... Ik ga er vanuit dat het strand een heleboel heeft goed gemaakt! Jammer ook van die taxichauffeurs: ik zou me toch echt heel erg ongemakkelijk hebben gevoeld. Maar goed, als je maar even lekker hebt kunnen chillen daar ... Dat dakterras klinkt niet verkeerd... En laten we eerlijk zijn: wil je avontuur, krijg je avontuur ha ha ...

    Dikke kus!
    Peter & Brigitte

  • 15 April 2013 - 10:00

    Jolande:

    Hoi Danny,
    gelukkig kon je je deken goed gebruiken tijdens het koude ritje in de bus.
    bij het volgende koude ritje, kun je ook alle dunne broeken en je shirtjes aantrekken.
    goed alternatief, enminder bagage.

    o als ik die verhalen lees van die kerels die je dan met hun ogen al uitkleden.

    tjee jij staat echt je mannetje.

    en danny als je op vkantie bent dan doet de tijd er toch niet toe.
    10 min lopen, wordt 45 minuten lopen, waar werd je naar toe gebracht dan, een supermarkt in de rimboe klinkt mij ook verder dan 10 minuten lopen.

    veel plezier, en let goed op jezelf!

    liefs jolande

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bangalore

India

Vrienden bezoeken

Recente Reisverslagen:

29 April 2013

Ramnagara

27 April 2013

Bannerghatta National Park

22 April 2013

Nagercoil

13 April 2013

Busreis naar Nagercoil

12 April 2013

Mapusa
Danny

Actief sinds 08 Feb. 2008
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 46596

Voorgaande reizen:

01 Mei 2019 - 07 Mei 2019

Verrassend Polen

18 Augustus 2016 - 06 September 2016

Costa Rica

05 April 2013 - 30 April 2013

India

27 Februari 2011 - 05 Maart 2011

Lapland

01 Oktober 2009 - 23 Oktober 2009

Ecuador en Galapagos eilanden

09 Februari 2008 - 09 Maart 2008

Laos, Vietnam en Cambodja

Landen bezocht: