Dag van vertrek - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Danny Buis - WaarBenJij.nu Dag van vertrek - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Dag van vertrek

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

27 Februari 2011 | Nederland, Almere Stad

Om 09.00 kwam Carla me halen om me naar schiphol te brengen. Alles ging lekker snel en volgens plan.
Wat een mooie en lekkere korte vlucht (weer eens wat anders). Prachtig uitzicht over de zee met allemaal stukken ijs. Aangekomen in Helsinki, dacht ik dat ik Japan was. Ik zag bijna alleen maar Japanners.
Het is hier een uurtje later, dus kon alweer snel boarden voor Ivalo.

Ik heb een reisdagboek gekregen van Brigitte en op de eerste bladzijde staat: ' morgen is niet vanzelfsprekend'. Dat is heel bemoedigend voor als je nog in het vliegtuig moet stappen. :-).

Om ca.18.50 landde ik in Ivalo. Het was een leuke vlucht, want op de neus had dit vliegtuig een camera. Je kon dus zien wat er voor je gebeurde op de startbaan en in de lucht.
Het vliegveld van Ivalo is heel mooi en knus. Het is net een blokhut waar je binnenkomt, het is ook heel klein.
De gids stond al op me te wachten. Ging naar de wc en toen ik terug kwam, kwam mijn tas al aangerold. Ik geloof dat ik na ruim 15 min. buiten stond. Op de farm was ik de enige toerist. Ik kon kiezen uit 2 kamers. Ik heb degene genomen die uitkeek op de kennels. Er zijn op deze farm normaal 97 husky's, maar vandaag waren er maar 86.
Ze hebben daar 1 waakhond 'Uno', ander soort. Moet je ook niet bij in de buurt komen. Hij lag voor de nooduitgang. De gids zei al dat het wel erge nood moet zijn wil je er daar uitgaan.
De gids heeft mijn avond eten gemaakt en daarna ging hij weg. Ik had het hele huis voor mij alleen. De bovenverdieping bestond uit een keuken, woonkamer met openhaard, toilet en 2 slaapkamers. In het huis was ook een poes aanwezig 'Sissi'.

Na het eten ben ik even buiten gaan rondwandelen om de kennels. Het was erg mooi en glad. De honden zijn ook erg nieuwsgierig, ze kwamen allemaal hun hok uit om te kijken. Naast de kennels liep een klein paadje. Toen ik perongeluk een half stapje ernaast zette stond ik tot boven mijn knie in de sneeuw. Toen ik weer terug was ben ik lekker mijn bed in gekropen.....tot morgen maar weer.