Bangalore - Reisverslag uit Bangalore, India van Danny Buis - WaarBenJij.nu Bangalore - Reisverslag uit Bangalore, India van Danny Buis - WaarBenJij.nu

Bangalore

Blijf op de hoogte en volg Danny

06 April 2013 | India, Bangalore

Ik heb een turbulente, maar toch een goede vlucht gehad. Ik ga alleen nooit meer met Lufthansa. Hele slechte service.

We kwamen om 01.00 aan in Bangalore, waar we eerst door de emigratie heen moesten (lange rijen) en daarna kregen we een douane controle (ook weer lang wachten) voordat we eindelijk de koffers konden halen. Dr. Reji Thomas stond ons al in de duty free op te wachten (hij heeft vrienden op de luchthaven). Eenmaal buiten stonden ook zijn vrouw Annamma en zijn jongste dochter Arlene op ons te wachten.
Dat was een leuke en gezellige aankomst.

Buiten was het heeeerlijk warm! In de auto en half Bangalore door gescheurd. Ze hebben wel regels, maar of ze die ook weten....

Bij hun thuis aangekomen, wat gedronken en toen lekker naar bed.

De volgende dag eerst een lekker bakje thee op de veranda gedronken en daarna een heeerlijk ontbijt gekregen. Ik weet niet wat ik allemaal heb gehad, maar heb ik heb ervan genoten.
Na het ontbijt een douche genomen (eindelijk) en toen heeft Arlene mij mee genomen achter op de scooter om een ontbijt te brengen naar een vriendin van hun (Karuna Jerome). Haar ouders wonen momenteel in Slovenie (haar vader is daar ambassadeur), dus nu is ze alleen hier in Bangalore.
Terug naar huis om te luchen, ook dat was weer erg lekker.
Na de lunch zijn Arlene en ik weer op de scooter gestapt en heeft zij mij een deel van Bangalore laten zien.
Betsy bleef in het huis achter, zij had erg last van de warmte (ze kreeg er uitslag van).
Later ben ik met Betsy naar St John's Hospital geweest. Hier werkt Dr Reji en zijn vrouw Annamma en hun dochter Anu. Betsy heeft hier haar opleiding gedaan. We zijn eerst naar haar hostel geweest waar ze 2 studie genootjes tegen kwam en toen een rondje gemaakt in het ziekenhuis. We hebben Dr Reji en Dr Annamma ook bezocht.

Eind van de dag had Betsy afgesproken met haar vriendinnen Manju en Mary Linda bij Mary Linda thuis. Uiteindelijk was Mary Linda niet gekomen, maar wel Manju met haar man en zoontje. Hun hebben zitten kletsen terwijl Arlene en ik cricket zaten te kijken. Arlene heeft me de regels uitgelegt. Dan is het best een leuke sport om naar te kijken als je de regels weet.

"s Avonds zijn we met ze allen (ook met Karuna) uiteten geweest, bij 'de club' . Hier kun je sporten, zwemmen, louchen, ze hebben ook een bieb etc. Dr. Reji is hier president geweest. Ook weer lekker gegeten. Op de terug weg hebben ze paan gekocht op aanraden van Karuna. Brrrr dat vond ik echt niet lekker, smaakte naar parfum.

• 07 April 2013 - 20:42

Alex:

Eindelijk warm weer! Daar verlangde je zo naar. Goed om te lezen dat je daar veilig bent aangekomen en nu volop genieten...maar daar ben je gelijk al mee begonnen zie ik. Veel plezier nog. X

• 07 April 2013 - 20:42

Alex:

• 08 April 2013 - 18:36

Peter & Brigitte:

Hé Daantje,

Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen. Jammer dat Lufthansa tegenviel ... Ik lees dat je al direct weer een boel hebt ondernomen! Tja, je moet er uithalen wat er in zit. Leuk ook om de boel te vekennen op een scooter: is weer eens wat anders. Wat is de temperatuur daar nu? Eindelijk de warmte waar je zo naar hebt verlangd! De Club klinkt anders ook niet verkeerd ... Nou ga lekker genieten en we wachten in spanning af wat er allemaal nog komen gaat. Dikke kus!